این خواننده در خصوص جدا شدن از محمدرضا شجریان و اجراهای مستقل بیان داشت: من هم با پدر و هم با گروه‌های دیگری كنسرت برگزار می‌كنم، به طوری كه بعد از كنسرتم...
همایون شجریان گفت: برای فعالیت‌های بیشتر ممكن است گروهی را برای خودم تشكیل دهم اما تاكنون صحبتی در این زمینه نشده است.  
 در یك نشست رسانه‌ای كه صبح امروز با حضور همایون شجریان، حسین بهروزی‌نیا نوازنده بربت، سعید فر‌ج‌پوری نوازنده كمانچه و محمد رفیعی مدیر كنسرت در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، فرج‌پوری به تشریح برنامه كنسرت گروه دستان پرداخت و گفت:این كنسرت از 31 مرداد و 1 تا 4 شهریور در دو بخش برگزار می‌شود. در بخش اول كه در دستگاه دشتی است، قطعاتی را بر اساس اشعاری از شفیعی كدكنی و غزلیات سعدی به آهنگسازی حمید متبسم اجرا خواهیم كرد.
وی افزود:در بخش دوم نیز قطعاتی از ساخته‌های خودم را در مایه اصفهان با اشعاری از حافظ ،عطار نیشابوری ،سیاوش كسرایی و فریدون مشیری می‌نوازیم.
این نوازنده كمانچه در خصوص انتخاب همایون شجریان به عنوان خواننده گروه دستان بیان داشت: گروه دستان در روند كاری‌اش با خوانندگان زیادی از جمله ناظری،بسطامی ،بیژن كامكار ،صدیق تعریف و دیگران كار كرده است. این بار نیز با مشورت اعضای گروه و بررسی‌های همه‌جانبه همایون را به عنوان خواننده گروه انتخاب و كنسرتهایی را با موفقیت در خارج از كشور برگزار كردیم كه البته فكر می‌كنیم كنسرت تهران هم همینطور خواهد بود.
در ادامه این نشست، همایون شجریان با بیان اینكه افتخار می‌كنم كه با گروه دستان همكاری دارم،اظهار داشت: از آنجایی كه اجرای ما در تهران تكرار كنسرت‌مان در تور آمریكا و اروپا است، از هم اكنون در تلاش هستیم تا با گرفتن مجوز، یكی از كنسرت‌های اروپایی را كه ضبط صحنه‌ای شده‌اند، در قالب آلبوم موسیقی همزمان با كنسرت و یا با اختلاف چند روزه منتشر كنیم تا مخاطبان قبل از كنسرت با فضای كار آشنا شوند.
انتشار آثار گروه عبدالقادر مراغه‌ای در قالب آلبوم موسیقی
وی در خصوص فعالیت خود با گروه عبدالقادر مراغه‌ای گفت: ما منتظریم آثاری را كه با گروه عبدالقادر به سرپرستی محمدرضا درویشی ضبط كرده‌ایم، به زودی در قالب آلبوم موسیقی منتشر كنیم.
همچنین قرار است در صورت امكان كنسرتی را یا در داخل و یا خارج از ایران با این گروه برگزار كنیم.اما به عقیده من قبل از كنسرت باید اثر منتشر شود تا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار كنند.
برگزاری كنسرت‌های مستقل به معنای جدا شدن از پدرم نیست
این خواننده در خصوص جدا شدن از محمدرضا شجریان و اجراهای مستقل بیان داشت: من هم با پدر و هم با گروه‌های دیگری كنسرت برگزار می‌كنم، به طوری كه بعد از كنسرتم با گروه دستان به همراه پدر و گروه آوا تور آمریكا و كانادا را برگزار كردیم و قرار است طی هفته‌های آینده كنسرت‌هایی را در كردستان عراق داشته باشیم.
وی با بیان اینكه برگزاری كنسرت‌های مستقل به معنای جدا شدن از پدرم نیست، اظهار داشت:هر زمان گروه آوا كنسرت داشته باشد من نیز در كنار پدر حضور دارم. در واقع كنار هم بودن من و پدر مستلزم این است كه گروه آوا كنسرت داشته باشد.
شجریان با اشاره به تشكیل گروهی برای خودش گفت:برای فعالیتهای بیشتر ممكن است گروهی را برای خودم تشكیل دهم اما تا كنون صحبتی در این زمینه نشده است.
وی با اشاره به اجرا در شهرستانها بیان داشت:بر اساس تجربیات گذشته،برای برگزاری كنسرت در شهرستان‌ها مشكلات بیشتری وجود دارد.به این خاطر من به شخصه ترجیح می‌دهم ابتدا در تهران كنسرت داشته باشم .ولی اجرای كنسرت در شهرستان‌ها هم نشدنی نیست.
خواننده گروه دستان در خصوص انتخاب اشعار تصریح كرد:برای انتخاب اشعار باید فضا را در نظر گرفت و با توجه به قطعات ساخته شده در دستگاه خاص شعر را انتخاب كرد.من نیز بسته به ارتباطم با موسیقی و قطعه مورد نظر شعر را برمی‌گزینم.
به گزارش فارس،در ادامه این نشست حسین بهروزی نیا نوازنده بربت گروه دستان در خصوص اجرای محمدرضا شجریان با اركستر سمفونیك‌های شهرهای مختلف دنیا گفت:پروژه اجرای گروه دستان با اركسترسمفونیك‌ها از 2 سال پیش طرح‌ریزی شده بود كه فقط به صورت سازی انجام ‌شود. در بین راه متوجه شدیم شجریان هم می‌تواند حضور داشته باشد و قرار شد برنامه آینده اجرا با اركستر سمفونیك‌ها با حضور ایشان انجام گیرد.
وی ادامه داد:اولین اجرای گروه دستان با اركستر سمفونیك شهر لی‌یج بلژیك به صورت سازی برگزار شد و قرار است در آینده شجریان نیز در كنار گروه قرار بگیرد.
این نوازنده بربت بیان داشت:تا كنون با اركستر سمفونیك لنكوور ،تورنتو و چند شهر آمریكا برای اجرا صحبت كرده‌ایم و منتظر پاسخ از سوی آنها هستیم.
بهروزی نیا در ادامه با اشاره به برگزاری مستر كلاس ساز بربت گفت:از آنجایی سفر به ایران حدود 2 ماه طول خواهد كشید تصمیم به برگزاری مستر كلاس ساز بربت را كرده‌ام كه از 12 مرداد به مدت 1 ماه برگزار خواهد شد كه علاقمندان به حضور و كسب اطلاعات می‌توانند به سایت www.behroozinia.com مراجعه كنند.
محمد رفیعی مدیر اجرایی شركت دل آواز و مدیر كنسرت در خصوص فروش بلیت‌های گروه دستان در تالار بزرگ كشور گفت: بلیت های این كنسرت از اول مرداد ساعت 12 به قیمت 10 تا 35 هزار تومان در سایت shajarianconcert.com آغاز می‌شود و با پی‌گیری‌های انجام شده سعی داریم با اضافه كردن بانك صادرات مشكلات تهیه كارت را هم حل كنیم.
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: خبرگزاری فارس