خیاطی که عادت دارد از پارچه هایی که نزد او برای خیاطی می آورند تکه هایی را برای خود ببرد از این کار دچار عذاب وجدان شده و...
  به گزارش روابط عمومی مرکز صبا
   مجموعه مثل ها در بیست و شش قسمت پنج دقیقه ای در مدت زمان کل ۱۳۰ دقیقه با تکنیک عروسکی و به کارگردانی رضا ارژنگ در مرکز صبا در حال تولید می باشد .
داستانهای این مجموعه از تنوع و گوناگونی برخوردار هستند و در فضایی نیمه سنتی و نیمه فانتزی جریان دارند، در هرقسمت از مجموعه یک ضرب المثل عنوان شده و علت شکل گیری آن برای مخاطب نوجوان نقل می گردد.
تکنیک تولید این سریال عروسکی سه بعدی تک فریم بوده که با شیوهٔ جدیدی ارائه می شود، در این شیوه به جای استفاده از ماکت و دکور، با تلفیق عکس همراه با تصاویر ضبط شده از نماهای واقعی در زمینه ای آبی (کروماکی ) کار ارائه می گردد که در نوع خود بی سابقه است. در این شیوه پس از مرحله نهایی تصویر برداری، تصاویر تهیه شده از عروسکها با عکسهایی که به همین منظور گرفته شده تلفیق شده و فیلم وارد مرحله تدوین می شود .
اوستا عَلم عَلم.......
این ضرب المثل عنوان یکی از قسمتهای مجموعه می باشد، خیاطی که عادت دارد از پارچه هایی که نزد او برای خیاطی می آورند تکه های را برای خود ببرد، از این کار دچار عذاب وجدان شده و شاگردش برای کمک به او چاره ای می اندیشد ....
عوامل تولید این مجموعه عبارتند از :
دستیار تهیه و تصویر بردار : محمد رضا سرمست
بازنویس فیلمنامه : مهدی ابوهاشم
تلفیق بخش رایانه : حسین گرم ابی – مهدی خزایی
تدوین : خلیل گرجی
اشعار متن : مهرداد رجبی

 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.aftab.ir