هر قسمت از این مجموعه به یكی از ضرب‌المثل‌های اصیل منطقه طبرستان (مازندران)‌ اختصاص دارد و با طرح قصه‌ای جذاب و بامزه به...
 «ضرب‌المثل‌ها» عنوان مجموعه انیمیشن 13 قسمتی است كه هم‌اكنون در واحد انیمیشن سیمای مركز مازندران در حال تولید است. ساخت این مجموعه با تكنیك دوبعدی از زمستان سال گذشته آغاز شد و هم‌اكنون در 7 قسمت 8 دقیقه‌ای ادامه دارد.
هر قسمت از این مجموعه به یكی از ضرب‌المثل‌های اصیل منطقه طبرستان (مازندران)‌ اختصاص دارد و با طرح قصه‌ای جذاب و بامزه به ریشه‌یابی و تعبیر و تفسیر آن ضرب‌المثل می‌پردازد.
شخصیت‌های اصلی داستان افراد یك خانواده شامل پدر، مادر، فرزند و مادربزرگ هستند كه در فضایی روستایی با ماجراهایی جدید و تازه روبه‌رو می‌شوند و البته این داستان‌ها برگرفته از قصه‌های قدیمی و بومی مازندران هستند.
ضرب‌المثل‌ها اولین پروژه منطقه‌ای در دست تولید است كه برای گروه سنی خردسال و كودك در نظر گرفته شده است. در ساخت این مجموعه انیمیشن حسین ضیایی (نویسنده و كارگردان)‌، زهرا خورشیدی و زهرا شامحمدی (طراحان میانه)‌، امیر غبارآستانه (صداگذاری)‌، صمد غلام‌زاده (ناظر كیفی)‌ و مهدی حاجی‌زاده (مدیرتولید)‌ همكاری كرده‌اند. این مجموعه پس از آماده شدن از یكی از شبكه‌های سیما پخش می‌شود.
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir