زندگی مادر مرجان با حیدر دیری نمی‌پاید و حیدر كه مردی عیاش و خوشگذران بوده، مادر مرجان را از خانه‌اش بیرون می‌كند، از آن زمان به بعد...
   با پخش فیلم تلویزیونی «پر» از شبكه یك سیما:
فیلم تلویزیونی «پر» ساخته داریوش ربیعی روز جمعه ساعت 16 از شبكه یك سیما پخش می‌شود. مهتاب نصیرپور در این فیلم نقش اصلی را بازی می‌كند.فیلمنامه «پر» را ربیعی نوشته است و قصه آن درباره مرجان، خانم دكتر جراحی است كه با مادرش زندگی می‌كند.
 مادر مرجان كه از خانواده‌ای ثروتمند بوده علی‌رغم مخالفت‌های فامیل با مردی به نام حیدر قریب‌زاده ازدواج می‌كند و همین كار باعث می‌شود كه از سوی خانواده طرد شود.
زندگی مادر مرجان با حیدر دیری نمی‌پاید و حیدر كه مردی عیاش و خوشگذران بوده، مادر مرجان را از خانه‌اش بیرون می‌كند، از آن زمان به بعد مادر به دلیل شوك عصبی لال می‌شود و برای بزرگ كردن مرجان، مجبور می‌شود كار كند.
مرجان كه با فقر بزرگ شده است هیچ‌وقت پدرش را ندیده تا این‌كه روزی برای یك جراحی فوری به اتاق عمل فراخوانده می‌شود. او باید پیرمردی را عمل كند كه....
در فیلم تلویزیونی «پر» مهتاب نصیرپور نقش مرجان، نیكو خردمند نقش مادر، بهروز بقایی نقش دكتر آراسته و حسین حداد نقش حیدر را بازی می‌كنند. فیلم تلویزیونی «پر» را حسین مروی تهیه كرده است.
از دیگر عواملی كه در ساخت این فیلم همكاری داشته‌اند می‌توان به تصویربردار: ناصر محمود كلایه، صدابردار: احمد اردلان، طراح صحنه و لباس: محمدیوسف قوچانی، طراح گریم: محمد قومی، تدوینگر: حسین غضنفری، موسیقی:‌ امیر رئیس‌دانا و عكاس: محمدمهدی مروی اشاره كرد.
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir