بنیاد فردوسی فعالیت گسترده‌ای را در زمینه زنده ‌ماندن شاهنامه فردوسی انجام می‌دهد كه از جمله آن ساخت‌ بازی‌های رایانه‌ای و فكری است به طوری كه 7 بازی فکری...
دبیر كل بنیاد فردوسی از ساخت بازی رایانه‌ای با موضوع شاهنامه فردوسی خبر داد.این بازی تا پایان سال وارد بازار می شود. 
 یاسر موحد فرد اظهار داشت: بنیاد فردوسی فعالیت گسترده‌ای را در زمینه زنده ‌ماندن شاهنامه فردوسی انجام می‌دهد كه از جمله آن ساخت‌ بازی‌های رایانه‌ای و فكری است به طوری كه 7 بازی فكری نیز به صورت بسته‌های مجزا در قالب بازی آموزشی، سی‌دی و كتابچه با موضوع شاهنامه در این بنیاد تهیه شده است.
وی در ادامه با بیان اینكه بازی‌های رایانه ای نیز برگرفته از آموزه‌های اخلاقی شاهنامه است، گفت: با تولید این بازی‌های رایانه‌ای تأثیر اخلاق، حكمت و فرهنگ تمدن ایرانی، اسلامی بیش از پیش جاری خواهد شد.
دبیر كل بنیاد فردوسی زمان ورود این بازی‌ها به را بازار تا پایان سال جاری اعلام كرد.
موحد فرد از تهیه نرم‌افزار نسل دوم موتور سه‌بعدی در ایران برای نخستین بار در عرصه كشورهای اسلامی خبر داد و گفت: بنیاد فردوسی این نرم افزار را در زمینه ساخت پویانمایی و بازی‌های رایانه‌ای در سطح جهانی عرضه خواهد كرد.
وی گفت:بازی‌های ساخته شده بر اساس این نرم افزار داستان‌های اساطیری شاهنامه است كه در حال حاضر نمایش اولیه‌ یك بازی در ژانر اكشن و بازی دیگر جلوه‌های ویژه‌ای از میراث فرهنگی، طبیعی و گردشگری شهرهای گوناگون ایران در ژانر رالی تهیه شده است.
دبیر كل بنیاد فردوسی گفت:بنیاد فردوسی در زمینه گسترش این موضوع نیازمند كمك سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی است.
 
 
 
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.jamejamonline.ir