كارگردانانی كه ساخت این فیلم‌ها را برعهده گرفته‌اند، از طریق نظر خواهی از مردم چین انتخاب شده‌اند و در میان آن‌ها نام كارگردان صاحب نام...
   فیلم كوتاه مجید مجیدی با عنوان «پرواز رنگ‌ها» كه با موضوع المپیك پكن 2008 ساخته شده است، جمعه از تلویزیون پخش می‌شود.
این فیلم كوتاه پنج دقیقه‌ای در مجموعه پنج فیلم كوتاهی كه با موضوع المپیك 2008 پكن ساخته شده‌اند قرار می‌گیرد كه تحت عنوان «چشم انداز پكن» معرفی می‌شوند.
كارگردانانی كه ساخت این فیلم‌ها را برعهده گرفته‌اند، از طریق نظر خواهی از مردم چین انتخاب شده‌اند و در میان آن‌ها نام كارگردان صاحب نام ایتالیایی جوزپه تورنا توره به همراه كارگردانانی از فرانسه، استرالیا و هنگ كنگ به چشم می‌خورد.
براین اساس مجید مجیدی كارگردان ایرانی به درخواست مردم چین برای ساخت این فیلم به عنوان نخستین كارگردان انتخاب شده است. فیلم «بچه‌های آسمان» وی 17 بار از تلویزیون ملی این كشور به روی آنتن رفته است.
فیلم 5 دقیقه‌ای مجید مجیدی كه جمعه( 4 مردادماه) ساعت 21 قبل از سریال « آیینه‌های نشكن» به روی آنتن شبكه دو می‌رود، پخش قسمتهایی از پشت صحنه فیلم و مصاحبه مطبوعاتی مجید همراه می‌شود.
در آغاز فیلم مجیدی، بچه‌های مدرسه‌ای در پكن در حالی كه بیش از یكصد سال از جنبش المپیك می‌گذرد، یكصدسالگی مدرسه‌شان را با رنگ‌های پنج حلقه المپیك جشن می‌گیرند.
مجیدی كه روز شنبه (29 تیرماه) با جمعی از نمایندگان رسانه‌های گروهی اعزامی به بازیهای المپیك پكن و مسوولان كمیته ملی المپیك به تماشای فیلم نشست در جمع آنان گفت: برای ساخت این فیلم سه تا چهار سفر مقدماتی به پكن داشتم نكته‌ای كه در میان نظرم را جلب كرد حضور نسل جوان ، پرتلاش و پرانگیزه در چین بود نسلی كه پس از انقلاب فرهنگی این كشور خدمات شایسته‌ای را در این كشور انجام داده بود.
به گفته مجیدی عنصر رنگ در چین بسیار مهم است وهر كدام از رنگهای حلقه المپیك در خود این كشور هم دارای معنا است.
به گزارش ایسنا، ‌فیلم «پرواز رنگ‌ها» در فرصت باقیمانده تا شروع بازیهای المپیك در 17 خط هوایی منتهی به پایتخت چین به نمایش درآمده و برای نخستین بار از تلویزیون كشورمان پخش می شود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع: www.Isna.ir