جلسات هیأت امنای جایزه پروین برای انتخاب هیأت علمی تشكیل شد و اعضای آن مشخص شد. اما دبیرخانه جایزه پروین اعتصامی از اعلام...
 اعضای هیأت علمی جایزه «پروین اعتصامی» طی چند روز آینده خط مشی این جایزه را تدوین می‌كنند.  
دو هفته پیش جلسات هیأت امنای جایزه پروین برای انتخاب هیأت علمی تشكیل شد و اعضای آن مشخص شد. اما دبیرخانه جایزه پروین اعتصامی از اعلام اسامی هیأت علمی این جایزه خودداری می‌كند.
قرار است اعضای هئیت علمی جایزه پروین اعتصامی طی چند روز آینده با تشكیل جلساتی خط مشی این جایزه را تدوین ‌كنند.
معاونت فرهنگی وزارت ارشاد سال 1383 جایزه پروین اعتصامی را با اختصاص ردیف بودجه ویژه تأسیس كرد. رئیس اعضای هئیت امنای این جایزه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
علاوه بر این، یك نفر از فرهنگستان زبان و ادب فارسی و نماینده‌ای از صدا و سیما و همچنین نمایندگانی از وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش نیز عضو هئیت امنای جایزه پروین هستند.
اعضای هئیت علمی با حكم وزیر ارشاد كار خود را شروع می‌كنند. با این حال دبیر علمی این جایزه همان دبیر جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی یعنی منوچهر اكبری است.
دبیرخانه این جایزه هنوز فراخوان اعلام نكرده است. امسال قرار است آثار منتشر شده در سال‌های 84، 85 و 86 داوری شود.
در جایزه پروین اعتصامی آثاری با موضوع‌های شعر، داستان بلند، مجموعه داستان، نقد، پژوهش، نمایش‌نامه، ترجمه و پایان‌نامه داوری می‌شود.
در دو دوره قبلی به نفرات اول تا سوم به ترتیب 14، 12 و 10 سكه بهار آزادی داده می‌شد. با این حال ارزش مادی این جایزه قرار است تغییر كند. جایزه پروین اعتصامی هر دو سال یك بار برگزار می‌شود.
سومین دوره جایزه پروین اعتصامی 25 اسفند هم‌ زمان با سال‌روز تولد وی برگزار می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع خبرگزاری فارس