این جایزه که جزئی از جایزه من بوکر بین المللی آسیا محسوب می شود، با هدف تقدیر از نویسندگان آسیایی که در سرزمین خود ناشناخته اند...
هیئت داوران دومین دوره جایزه "من بوکر آسیایی" 21 اثر را به عنوان نامزدهای اولیه خود معرفی کرد که در میان آنها نامی از نویسندگان ایرانی دیده نمی شود.
 به نقل از سایت رسمی جایزه، از میان 143 رمان راه یافته، 21 اثر از کشورهای مختلف آسیا از جمله ژاپن، کره جنوبی، مغولستان، کره شمالی، چین، هنگ کنگ، تایوان، ویتنام، فیلیپین، افغانستان و پاکستان و... به عنوان نامزد  انتخاب شدند. 
نامزدهای جایزه عبارت اند از: تولسی بادرناث با رمان "عشق ذوب شده"، هانس بیلیموریا با "درخت زشت"، یان روزالس با "سرزمین قندی"، انجم حسن با "نتی نتی"، هانگ دونگ با "تبعید"، دایسی حسن با "خانه در باز"، عبدالله حسین با "دختر افغانی"، تسوتومو ایگاراشی با "به سوی معبد"، روپا کریشنان با "چیزی این مسیر را شعله ور کرد"، "مورونگ زوئه سون با "ولم کن چنگدو"، کاوری نامبیسان با "داستانی که نباید روایت شود"، سومانا روی با "عشق به گردن جوجه"، وایبهاو ساینی با "بر لبه دوزخ"، سلما با "قصه های نیمه شب"، سیندهرث دهانوانت شانگهی با "فلامینگوهای گمشده بمبئی"، لاکامبینی سیتوی با "پناهگاه شیرین"، سارایو سریواتسا با "آخرین بهانه"، میگوئل سیجوکو با "ایلوسترادو"، آمیت وارما با "دوست من سانچو"، یو هوا با "برادران" و آلفرد یوسان با "کودک موزیکال".
این جایزه که جزئی از جایزه من بوکر بین المللی آسیا محسوب می شود، با هدف تقدیر از نویسندگان آسیایی که در سرزمین خود ناشناخته اند تاسیس شده است.

 
 
 
 
 
 
 
 
گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
www.seemorgh.com/culture
منبع خبرگزاری مهر