بزرگترین نقاشان تاریخ را بشناسید + تصاویر
همانطور که پیش‌بینی می‌شد، «لئوناردو داوینچی» خالق «لبخند ژکوند» صدرنشین این فهرست است. پس از استاد نقاشی رنسانس ایتالیا،‌ نام «میکل‌آنژ» خالق مجسمه بی‌نظیر «داوود» و سپس «رافائل» در این...

لئوناردو داوینچی، میکل آنژ و رافائل بزرگ ترین نقاشان تاریخ

هنر مقوله‌ ای است به عمر بیش از 40 هزار سال‌، اما ‌آثار برخی از هنرمندان در طول تاریخ از بین رفته و امروز تقریبا تنها نامی از آن‌ها باقی مانده است. برای مثال یونان باستان مهد نقاشان بزرگی چون «فیدیاس» بوده که تا اواخر قرون وسطی چهره‌ای ناشناخته محسوب می‌شد. به همین دلیل فهرست 15 عنوانی «گاردین» از بزرگترین نقاشان پیش از قرن بیستم میلادی تحت سلطه‌ی هنرمندان دوره‌ی رنسانس است.

داوینچی
داوینچی

بیشتر بدانید : جذاب ترین رازها و واقعیات درباره «لئوناردو داوینچی» + عکس

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، «لئوناردو داوینچی» خالق «لبخند ژکوند» صدرنشین این فهرست است. پس از استاد نقاشی رنسانس ایتالیا،‌ نام «میکل‌آنژ» خالق مجسمه بی‌نظیر «داوود» و سپس «رافائل» در این رده‌بندی به چشم می‌خورد. عنوان چهارمین نقاش بزرگ تاریخ به «رامبراند» تعلق دارد و بعد از وی «تیتان» در مقام پنجم قرار گرفته است.

رامبراند
رامبراند

بیشتر بدانید : بررسی مشهورترین اثر رامبراند، نقاش هلندی + عکس

«فرانچسکو گویا» هنرمند اسپانیولی و «ال گرکو» نقاش، معمار و مجسمه‌سار اهل اسپانیا،‌ «آلبرشت دورر» نقاش، حکاک و ریاضی‌دان آلمانی، «هانس هولباین» هنرمند آلمانی و «یوهانس ورمیر» نقاش هلندی تابلوی ماندگار «دختر با گوشواره مروارید» به ترتیب ششمین تا دهمین رتبه‌ی فهرست «گاردین» را دارند.

رتبه‌های 11 تا 15 مهم‌ترین هنرمندان جهان پیش از شروع قرن بیستم هم نصیب «ژاک –لویی داوید»، «گیوتو»، «دیگو ولاسگز»، «گوستاو کورتب» و «هیرونیموس بوش» شد.

این روزنامه‌ی انگلیسی همچنین فهرستی از برترین نقاشان مدرن را منتشر کرده که اکثر آن‌ها امپرسیونیست هستند. در کنار هنرمندان این سبک، فعالان مکاتب بعدی همچون سورئالیسم و اکپرسیونیست آبستره هم دیده می‌شود.

پیکاسو
پیکاسو

بیشتر بدانید : پیکاسو هنرمندی که از کودکی نبوغ خود را نمایان کرد + تصاویر

رتبه‌ی نخست این فهرست 20 عنوانی از آن کسی نیست جز «ون‌سان ون گوک» نقاش بزرگ هلندی. «پابلو پیکاسو»ی اسپانیولی در مقام دوم قرار گرفته و بعد از وی نام «کلود مونه» خالق شاهکار «نیلوفرهای آبی» دیده می‌شود. چهارمین نقاش بزرگ مدرن «هنری ماتیس» است و پس از او نام «پل سزان» نقاش پست‌امپرسیونیست فرانسوی آورده شده است.

به گزارش گاردین،‌ «ادگار دگاس»، «اندی وارهول»، «پل گوگین»، «پیر آگوست رنوار» و «آگوست رودین» که همگی از چهره‌های شاخص هنر مدرن هستند،‌ رتبه‌های ششم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

اندی وارهول
اندی وارهول

بیشتر بدانید : فروش 35 میلیون دلاری اثر «اندی وارهول» در حراج ساتبی

«واسیلی کاندینسکی» بالاتر از «ادوار مانه» قرار گرفته و پس از این دو، نام «کامیل پیسارو» نقاش هلندی فرانسوی در فهرست بزرگترین هنرمندان مدرن جهان خودنمایی می‌کند.

رتبه‌های 14 تا 20 این رده‌بندی هم به «دیگو ریورا»، «ادوارد مونش» خالق تابلوی برجسته «جیغ»‌، «جیمز مکنیل ویستلر»،‌ «جکسون پولاک» نقاش مشهور آمریکایی، «سالوادور دالی» نقاش سورئال اهل اسپانیا، «پیت موندریان» و «جورجیا اوکیف» هنرمند آمریکایی تعلق دارد.

گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir