نمایشگاه عکس شانتی
هدف از نمایش این تصاویر ، درک عمیق  از مفاهیم و عادات باورها و یا روش هایی است که در زندگی و فرهنگ مردم این کشور جاری است و هنرمند قصد داشته تا به آنها اشاره کند.

نمایش 29 قطعه عکس در "شانتی"

نمایشگاه عکس با عنوان" شانتی"  از روز جمعه 16 بهمن ماه در گالری " ایده پارسی " برگزار خواهد شد .

در این نمایشگاه 29 قطعه عکس از آثار " محمد رضا قیدی " به نمایش در می آید  . محمد رضا قیدی  سال های زیادی  در کشور هند  ساکن بوده  است و به گفته خودش هدف  او  از نمایش این تصاویر ،  درک عمیق  از مفاهیم و عادات باورها و یا روش هایی است که در زندگی و فرهنگ مردم این کشور  جاری است و هنرمند قصد داشته تا به آنها اشاره کند.


نمایشگاه شانتی

نمایشگاه شانتی


در استیتمنت نمایشگاه نیز اینگونه آمده است : شانتی که معنی آن از زبان هندی " آرامش درونی " میباشد ، تجلی یا پرورش حس گمشده ای است كه در فرهنگ خود كمتر با آن برخورد می كنیم.  وقتی صدای هند به گوش می رسد معیارهای انسانی عوض می شود، آرامش درونی عده ای با كمترین ها كه با باورهای های قدیمی آن ها یعنی : محترم شمردن نظام كاینات ، اطاعت از سرنوشت و احاطه بر تمام حركات و سكنات زندگی ست، گره خورده است .  "شانتی " بیشتر در تلاش است یادآوری نماید شتاب و سرعت فضایی كه در حال سیتره همه چیز است ، روی دیگر سكه ای است كه در آن طرف خود آرامش و صلح طلبی با كمترین ها را به همراه دارد .

 

گشایش : جمعه 16 بهمن ماه 1394  ساعت 17-21

نمایشگاه تا 21  بهمن ماه هر روز از ساعت 17-20 پذیرای علاقمندان خواهد بود.

گالری 5 شنبه ها تعطیل است .

تهران، خیابان شریعتی، خیابان دولت ، نرسیده به سه‌راه نشاط، کوچه اله‌وردی آذر، پلاک ۲۸، گالری ایده پارسی

 

گردآوری : گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع : گالری ایده پارسی