همه چیز در سر من است! عکس های نجات یافتگان خشونت های تروریستی
 گاردین در گزارشی تصویری، داستان‌هایی را از سرگذشت اسرای نیجریه که توسط تروریست‌ها آسیب‌های زیادی دیده‌اند را نقل کرده است

داستان تصویری سرگذشت اسرای نیجریه

 در این گزارش، تصاویری از نجات‌یافتگان درگیری‌های خشونت‌آمیز تروریستی در نیجریه به تصویر کشیده شده است.

این مجموعه عکس که به مراحل بهبودی آسیب‌های روحی این افراد پرداخته است، «همه چیز در سر من است» نام دارد.

به خاطر «هیچی» باید از کارم بگذرم

جانت ۴۸ ساله از لاگوس می‌گوید: «پیش از بحران سال ۲۰۱۶ که جامعه من را تحت تأثیر خود قرار داد، وضعیتم خوب بود و یک زمین کشاورزی و یک فروشگاه داشتم. ولی حالا باید بخاطر هیچی کارم را کنار بگذارم. وقتی به همه چیزهایی که از دست داده‌ام فکر می‌کنم، گریه‌ام می‌گیرد. دیگر آن آدم سابق نخواهم شد.»

Survivors-of-Terrorist-Violence1.jpg
عکس نجات‌یافتگان درگیری‌های خشونت‌آمیز تروریستی

هنوز به آینده امیدوارم

استیون، ۳۴ ساله از بورنو بیان می‌کند: «پیش از اینکه بوکو حرام به شهر من حمله کند، یک کشاورز موفق بودم. ماه‌ها پس از اینکه به آبوجا (پایتخت نیجریه) نقل مکان کردم، یک زمین کشاورزی کوچک در خارج از شهر به من داده شد. همیشه وقتی که در زمین جدیدم مشغول به کارم خوشحالم و نگاهم به آینده است.»

Survivors-of-Terrorist-Violence2.jpg
عکاسی از سرگذشت اسرای نیجریه

صالح آدامز ۴۵ ساله از جس

طی بحران سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۸ در جس، مغازه‌ام غارت شد. همه ابزار و تجهیزات دوختم را از دست دادم. تصمیم گرفتم که بیکار بمانم ولی مشتریانم مرا تشویق کردند تا دوباره شروع کنم به همین دلیل بار دیگر در سال ۲۰۱۴ کارم را آغاز کردم. همیشه یک خیاط بوده‌ام و این کار تنها چیزی است که می‌دانم چگونه به بهترین شکل انجامش دهم. هر بار که به مغازه‌ام می‌روم مطمئنم که دوباره پیشرفت خواهم کرد.

Survivors-of-Terrorist-Violence3.jpg
نجات‌یافتگان درگیری‌های خشونت‌آمیز تروریستی در نیجریه

می‌ترسم دوباره بازگردند

پیرزنی ۸۰ ساله از آداماوا می‌گوید: «زمانی که شورشیان حمله کردند من بستری بودم. به همین دلیل من و دخترم عقب ماندیم و شورشیان کنترل شهر ما را ظرف یک سال در دست گرفتند. محل استقرار من حکم یک گذرگاه را برای شورشیان داشت، اگرچه که ارتش، آنها را تعقیب کرد. الان زمانی که به اتفاقات افتاده فکر می‌کنم از اینکه دوباره بازگردند می‌ترسم.»

Survivors-of-Terrorist-Violence4.jpg
مجموعه عکس : همه چیز در سر من است

تالاتوی ۳۰ ساله که دو فرزند خود را از دست داده

من و خانواده‌ام چهار سال در بوکو حرام اسیر بودیم و من در آنجا دو فرزندم را از دست دادم. زنده بودن خانواده‌ام مرا خوشحال می‌کند؛ چراکه در دوره اسارتم فکر می‌کردم که مرده‌اند.

Survivors-of-Terrorist-Violence5.jpg
عکس نجات‌یافتگان حملات تروریستی در نیجریه

به جهنم رفته‌ام

هاجر ابوبکر که زن جوان ۲۴ ساله‌ای است می‌گوید: «زمانی که صبح از خواب بیدار می‌شوم و پیش از اینکه به رختخواب بروم به تمام چیزهایی که برایم اتفاق افتاده فکر می‌کنم. من به جهنم رفته بودم و نمی‌توانم این فکرها را از سرم بیرون کنم. بوکو حرام همانند جهنمی است که دیگر هیچ‌گاه برای من تکرار نخواهد شد.»

Survivors-of-Terrorist-Violence6.jpg
سرگذشت نجات‌یافتگان خشونت‌آمیز تروریستی

مرگ همسرم همه چیز را تغییر داد

مارگارت که زنی ۵۸ ساله است، بیان می‌کند: «پیش از این حملات تروریستی به شهرمان، همسرم از رؤسای شهر بود ولی با مرگ او توسط شورشیان همه چیز دستخوش تغییر شد. حالا من باید به تنهایی از خودم و فرزندانم مراقبت کنم. گاهی وقت‌ها حس می‌کنم که دارد مرا صدا می‌زند. می‌دانم که روزی به او خواهم پیوست.»

Survivors-of-Terrorist-Violence7.jpg
گزارشی تصویری، داستان‌ سرگذشت اسرای نیجریه

 

بیشتر بدانید : عکس های ماندگار و تاثیرگذار از بهترین عکاسان جنگ

بیشتر بدانید : 9 عکس جنگی که جهان را برای همیشه تغییر دادند!! (+عکس)

بیشتر بدانید : با زنده ترین عکاس جنگ در دنیا آشنا شوید

بیشتر بدانید : تصاویر ترکیبی تاثیرگذار و دیدنی از دو دنیای جنگ و صلح


گردآوری: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
seemorgh.com/culture
منبع: isna.ir