کم خونی در مردان بالای 40 سال جز علائم بروز سرطان به حساب می آید
 کم خونی در تمام سنین باید مورد توجه قرار گیرد و نباید راحت از کنار آن رد شد مثلا در مردان بالای 40 سال می تواند نشانه سرطان باشد

 سرطان در مردان با علائمی مثل کم خونی

سرطان روده بزرگ از ضایعات پیش سرطانی مثل پولیپ ایجاد می‌شود و بطور معمول مدت زمان تشکیل پولیپ تا تبدیل شدن آن به سرطان یک دوره ۱۰ ساله زمان می‌برد.

 بطور معمول انواع سرطان‌ها در گام‌های اولیه بدون علامت هستند، اما اگر هر یک از افراد به علائمی که در بدن آن‌ها نشان داده می‌شود توجه کنند، با تشخیص‌های اولیه و هزینه‌ بسیار پایین می‌توانند از بروز این بیماری‌های مهلک جلوگیری کنند.

 درد‌های شکمی، خون ریزی‌های گوارشی، کاهش وزن، یبوست و اجابت مزاج و کم خونی از شایع‌ترین علائم سرطان روده بزرگ محسوب می‌شوند. اغلب کم خونی و فقر آهن در مردان بالای ۴۰ نشان دهنده ابتلا به این بیماری است.

 برنامه‌های غربالگری سرطان به دو دسته عمده تقسیم می‌شوند. غربالگری در افراد پر خطر و یا آن دسته از افرادی که دارای علائم سرطان هستند و کسانی که سابقه خانودگی سرطان‌ روده بزرگ را دارند.

 مبتلایان به این نوع سرطان پس از شناسایی از طریق عمل کولونوسکوپی تحت درمان قرار می‌گیرند.

 افرادی که سرطان‌های وارثتی در خانواده‌های آن‌ها وجود دارد بعد از سنین مذکور باید با پزشکان متخصص مشاوره داشته باشند. همچنین افراد نباید از غربالگری‌های دوره‌ای غافل شوند و حتما علائم بالینی مانند کاهش وزن، خون ریزی، یبوست و درد‌های شکمی را جدی بگیرند.

بیشتر بدانید : بیماری های رایج در مردان که معمولا نادیده گرفته می شوند

بیشتر بدانید : نکاتی که مردها برای سالم ماندن باید از زن ها یاد بگیرند

بیشتر بدانید : سرطان های مردانه با چه علایمی آغاز می شوند؟

بیشتر بدانید : چند توصیه برای سلامت مردان

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:yjc.ir