به نقل از سازمان بهداشت جهانی، بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب میگردد. سیگار کشیدن، چاقی و کلسترول بالا شایعترین و....
 

 

 

به نقل از سازمان بهداشت جهانی، بیماریهای قلبی اولین عامل مرگ و میر در دنیا محسوب میگردد. سیگار کشیدن، چاقی و کلسترول بالا شایعترین و مشهورترین علل بیماریهای قلبی هستند اما علتی را که باید به این لیست اضافه نمود لثه‌ها و دندانها هستند. به عبارتی هر چقدر سالم لاغر و یا سرحال باشید اما شما همچنان در معرض ریسک بیماریهای قلبی خواهید بود اگر از دندانها و لثه‌ی سالم برخوردار نباشید .

بیش از 700 نوع باکتری در حفره دهان وجود دارد که در صورتی که بهداشت دهان (صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان و دهانشویه ومراجعه به موقع به دندانپزشک...) رعایت نگردد سبب آغاز فعالیت آنها شده و در صورت زخمی‌شدن لثه یا مخاطات براحتی وارد جریان خون شده و با روشهای متفاوتی سبب بیماریهای قلبی میگردد حتی در بعضی موارد آنتی‌بیوتیکها هم در درمان آنها عاجز خواهد بود و این روند مزمن نهایتاً سبب ایجاد واکنش سیستم ایمنی بدن بر علیه خودش می‌گردد.( در حالت عادی سیستم ایمنی بدن بر علیه خودش هیچگونه فعالیتی نمی‌کند) و سبب آسیب رساندن به دریچه‌های قلبی و دیگر بیماریهای قلبی میگردد. لذا حفظ بهداشت دهان و دندان نه تنها در زیباتر نمودن ظاهر شما موثر است بلکه شما را در برابر ابتلا ء به بیماریهای قلبی و عروقی حفظ می‌نماید.

 
مطالب پیشنهادی:
 10 راز سلامتی برای مردان 40 ساله
با این ورزش جوان می‌مانید
کلسترول بالا
فشارخون بالا
فعالیت بدنی منظم ژن مانع سکته را فعال می‌کند
    
 
 
 
تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ ـ دکتر سمیرا سرخوش
اختصاصی سیمرغ     www.seemorgh.com/health