چند توصیه متخصص ارتوپد برای استفاده از رایانه و گوشی همراه
استفاده از تلفن همراه و کامپیوتر این روزها افزایش زیادی پیدا کرده و روز به روز بیشتر هم می شود، محافظت از گردن در هنگام استفاده از این تجهیزات اهمیت زیادی دارد که در ادامه به آن اشاره می شود

چگونگی قرار گرفتن صحیح سر و گردن هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه‌

گسترش وسایل ارتباطی الکترونیکی و رشد روز افزون آن، در عین حال که باعث آسان شدن ارتباطات و تسهیل امور مختلف در زندگی انسان شده است، اما استفاده بی رویه و عدم رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از این وسایل، باعث بروز مشکلاتی در نواحی مختلف بدن از جمله ناحیه گردن می‌شود.

بیشتر بدانید : بیماری تکست نک text neck در کمین استفاده کنندگان از موبایل 

عادل ابراهیم پور، متخصص ارتوپدی و استاد دانشگاه درباره "چگونگی قرار گرفتن صحیح سر و گردن هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه‌"، اظهار داشت: وضعیت قرار گرفتن گردن هنگامی که به رایانه، تلویزیون یا گوشی نگاه می کنیم، بسیار مهم و قابل توجه است.

وی با انتقاد از خم شدن زیاد گردن افراد در هنگام استفاده از رایانه و گوشی همراه، ادامه داد: در یک وضعیت عادی گردن و سر باید وسط شانه باشد. خط شاقول داریم؛ یعنی خطی که اگر وزنه ای از گوش آویزان کنیم، باید از وسط شانه بگذرد.

اگر رایانه جلوی فرد باشد، یا هنگام استفاده از گوشی همراه، باید اینها در موازات گردن قرار گیرند و نیاز به خم کردن زیاد نباشد و اگر از ۱۵درجه بیشتر باشد، باعث آرتروز و دیسک آرتروز گردن می‌شود.


بیشتر بدانید : آیا استفاده از تلفن همراه در دوران بارداری خطرناک است؟

بیشتر بدانید : گوشی های هوشمند برای سلامت ما بی خطرند یا گوشی های قدیمی؟

بیشتر بدانید : استفاده از تلفن همراه در این زمان ممنوع!


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: farsnews.com