در این قسمت شما با مدهای دیگری که می تواند سلامت شما را تهدید کند آشنا می شوید و راههای استفاده از آنها را بدون بوجود....

 
در این قسمت شما با مدهای دیگری که می تواند سلامت شما را تهدید کند آشنا می شوید و راههای استفاده از آنها را بدون بوجود آمدن مشکلی فرا میگیرید.

استفاده از جورابهای خیس

پوشیدن کفشهای نوک تیز باعث بوجود آمدن زخمهایی در پا می شود و نیازی به توضیح نیست که این زخمها باعث ناراحتیهای در ستون فقرات می‌شود . بهترین کاری که می توان برای بوجود نیامدن این زخمها در پا انجام داد این است که قبل از استفاده از کفشهایتان آنها را همراه با جورابهای مرطوب پوشیده و در خانه با آنها راه بروید. رطوبت موجود در جورابها باعث نرم شدن کفشهای جدید می شود و کفش شما را به شکل قالب پایتان در می آورد.

 
 
 

 پاشنه های نامناسب

پوشیدن کفشهای پاشنه دار و شب نشینی رفتن با آنها بسیار شیک و زیبا است.اما آیا می دانید که این پاشنه‌ها چه اثری بر روی بدنتان دارد؟
طبق نظرات پزشکی داشتن پاشنه‌هایی به اندازه 7 تا 12 سانت نظم ستون فقرات شما را از بین می برد و باعث ایجاد فشار بر روی باسن و کمر شما می شود. سعی کنید که همیشه از این کفشها استفاده نکنید و بطور متناوب کفشهای راحت نیز بپوشید. راه دیگر نیز استفاده از کفی های طبی (پروتز) در کفشهای پاشنه دار می باشد.
 
 
 
   پاهای سالم
 در فصل تابستان همه دوست دارندکه انگشتانشان را پدیکور کنند زیرا هنگام پوشیدن کفشهای جلو باز انگشتان آنها نمایان می شوند. اگر در زمان انجام پدیکور وسیله ای که برای برداشتن پوست کنار پا از آن استفاده می شود آلوده باشد، شما دچار عفونت قارچی می شوید. برای جلوگیری از مبتلا شدن به قارچ مطمئن شوید که پاهایتان خشک هستند، همچنین از پوشیدن کفشهای سفت و جلو بسته خودداری کنید. زخمهای انگشتان پا اصلیترین عامل برای عود عفونت قارچی هستند.
 
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ ـ مهرنوش نصوری
اختصاصی سیمرغ    www.seemorgh.com/health