انگشت سبابه تان کوتاهتر از انگشت حلقه ی شماست ؟ پس شما بیشتر مستعد ابتلاء به آرتریت هستید . پاها نیز گویای نشانه هایی از سلامتی هستند.آیا شما در معرض خطر ابتلاء به بیماری کبد هستید یا خیر .

 

اندازه ماهیچه ساق پا 
 گرچه دور از انتظار به نظر می رسد اما طی مطالعه ای فرانسوی در مجله استروک به معنی سکته مغزی محققین دریافتند که خانمهایی که ماهیچه ساق پای آنها کوچک می باشد حدود 13 اینچ یا کمتر) 32سانتی متر) بیشتر آمادگی گرفتن رسوب در شریان گردنی که عامل خطر شناخته شده ای برای سکته مغزی است را داشتند . طبق گفته ی محققین چربی زیر پوستی در ماهیچه های بزرگتر می تواند اسیدهای چرب را از رگهای خونی جذب کرده و آنها را ذخیره کند .

پیشگیری :
نیازی به پرخوری نیست . اما برای حفظ سلامتی قلبتان چای سبز بنوشید . در مطالعه ای که در آن بیش از 40500 مرد و زن ژاپنی حضور داشتند آنهایی که روزی پنج فنجان یا بیشتر چای سبز می نوشیدند کمترین خطر مرگ بر اثربیماری قلبی و سکته مغزی را داشتند .

قد دست 
دستتان به بالای کابینت آشپزخانه نمی رسد ؟ طی مطالعه ای در مجله نورولوژی محققین دریافتند خانمهایی که کوتاهترین قد دست را داشتند یک و نیم برابر بیشتر از آنهایی که دست بلندتری داشتند دچار بیماری آلزایمر می شدند . ( برای اینکه قد دستتان را اندازه گیری کنید دستان خود را موازی و مساوی هم روی زمین قرار دهید و از یک نفر خواهش کنید تا اندازه بزند . کوتاهترین فاصله کمتراز 60 اینچ بود . )
طبق نظر محققان دانشگاه تافتس سوء تغذیه یا کمبودهای دیگر در سالهای رشد احتمالا در کوتاهی دستان دخالت دارند . همچنین ممکن است بعدها فرد را مستعد ضعف شناختی در زندگی بکند .

پیشگیری :
در اوقات فراغت خود از یک سرگرمی مفید مانند نقاشی یا سفال گری استفاده کنید . در یک مطالعه 5 ساله از مرکز بیماری آلزایمر در مرکز پزشکی دانشگاه راش محققین دریافتند که بزرگسالانی که بیشترین اوقات فراغت خود را با فعالیتهای این چنینی می گذراندند بیش از دو و نیم برابر کمتر از کسانی که کمتر مغز خود را در این اوقات مشغول می ساختند دچار بیماری آلزایمر شدند .
 
طول انگشتان
طی مطالعه ای در سال 2008 که در مجله " آرتریت و روماتیسم " منتشر شد خانمهایی که انگشت سبابه آنها کوتاهتر از انگشت حلقه ی آنهاست 2 برابر بیشتر از دیگران مستعد آرتریت استخوان در ناحیه زانو هستند . طبق نظر محققین آنهایی که مانند مردان استروژن کمتری داشتند نیز آرتریت استخوان در آنها نقش داشت .
پیشگیری : ماهیچه های اطراف زانوی خود را تقویت کنید . هنگام نشستن 10 مرتبه هر دو پا را مساوی هم روی زمین قرار دهید . هر بار 5 تا 10 ثانیه پاها را در این حالت نگه دارید .

قد
طبق مطالعه ای در گزارش منتشره دانشگاه ملی علوم. خانمهایی که بلندتر از 5 فوت(150سانتی متر) هستند احتمالا جهش ژنی را از دست داده اند که به آنها کمک می کند تا صدمین سال تولد خود را ببینند .
 
قد پا
اگر پاهایتان کوتاه و قوی هستند بهتر است مراقب کبدتان باشید . در مطالعه ای که در مجله اپیدمیولوژی و انجمن سلامت منتشر شد محققین انگلیسی دریافتند که خانمهایی که قد پای آنها بین 29 و0 2 اینچ است مستعد بالا رفتن 4 آنزیم در آنها هستند که بیماری کبدی را نشان می دهد . محققان می گویند : عواملی مانند تغذیه در دوران کودکی تنها در رشد مؤثر نیستند بلکه در رشد کبد نیز در دوران بزرگسالی مؤثرند .
 
پیشگیری : برای حفظ سلامتی کبد از وارد کردن سم به کبد و مجبور ساختن آن به تجزیه چنین چیزهایی بپرهیزید . هنگام تمیز کردن یا کار کردن با هر نوع ماده شیمیایی تند از ماسک و دستکش استفاده کنید . مصرف الکل. شراب قرمز یا آبجو را محدود کنید .
چروک نرمه ی گوش
مطالعات بسیاری نشان می دهند که چروکهای خطی در یک یا هر دو نرمه ی گوش می تواند آینده ای همراه با بیماری های قلبی عروقی را ( سکته قلبی – عمل بای پاس یا مرگ ناشی از بیماری قلبی ) پیش بینی کند .
طبق مطالعه ای در مجله پزشکی امریکایی حتی پس از تعدیل عوامل خطر دیگری که می شناسید وجود یک چروک بر یکی از نرمه های گوش تا 33 ٪ خطر را بالا می برد و یک چروک بر هر دو نرمه ی گوش تا 77 ٪ آن را افزایش می دهد . گرچه متخصصین کاملا مطمئن نیستند اما به این نکته مشکوکند که نقصان بافتهای کششی ممکن است باعث چروک و سفتی شریان ها شود.
پیشگیری : سلامت قلب خود را با روشهای دیگر حفظ کنید . وزن خود را کم کنید و کلسترول و فشار خونتان را پائین بیاورید .
اندازه شکم
طبق مطالعه ای که در سال 2008 در مجله نورولوژی منتشر شد بزرگسالانی که در دهه ی 40 سالگی اشان شکم بزرگی دارند حتی اگر وزنشان زیاد نباشد احتمال ابتلاء به فراموشی در سن 70 سالگی به بعد در آنها 3 یا 6 برابر بیشتر از دیگران است . احتمالا دلیل آن این است که در مقایسه با چربی زیرپوستی ( چربی قابل ملاحظه ای که فقط زیر پوست جمع می شود ) چربی داخلی بدن ( چربی خطرناکی که دور اندامها را می گیرد ) بیشتر هورمونهای تحریک کننده(inflamatory hormons )را تولید می کند که به ضعف شناختی مربوط می شود .
پیشگیری :
رژیم بگیرید . تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب تک اشباع نشده در غذا مانند زیتون – مغزجات – تخمه – اوکادو و شکلات سیاه از تجمع چربی داخلی جلوگیری می کنند .
اندازه سوتین
سایز A ,D سوتین می تواند نشانه هایی از دیابت باشد .
حتی بعد از اینکه محققین چاقی – رژیم – سیگار و عوامل ژنتیکی را در یک مطالعه ی 10 ساله که در مجله انجمن پزشکی کانادا منتشرشد تعدیل کردند خانمهایی که سوتین سایز D یا بزرگتر از آن در سن 20 سالگی می پوشند یک و نیم برابر بیشتر از آنهایی که سوتین A یا کوچکتر می پوشند دچار دیابت نوع دوم می شوند . محققین می گویند : شاید چربی داخل سینه خانمها از نظر هورمونی حساسند و بر مقاومت انسولین که می تواند منجر به دیابت شود تأثیر می گذارد.

پیشگیری :
در ورزش روتین خود فواصل بسیاری ایجاد کنید . در یک مطالعه بزرگسالانی که در تمرین دوچرخه سواری 6 بار به مدت 30 ثانیه با سرعت می راندند ( بین هر بار 4 دقیقه استراحت ) توانستند قدرت بدنی خود را برای متابولیسم قند خون با حدود 25 ٪ پس از 6 جلسه که برای کم کردن خطر دیابت کافی بود بالا ببرند .
نوع خون
طبق مطالعه ی اخیرکه محققین مؤسسه سرطان دانا فاربر در بوستون و دانشگاه پزشکی هاروارد از 107503 بزرگسال به عمل آوردند افرادی که نوع خون آنها AوB یا AB بود 44٪ بیشتر از آنهایی که نوع خونشان O بود مستعد سرطان لوزالمعده بودند . این نشان دهنده ی آن است که ژنی که نوع خون را مشخص می کند احتمالا خطر ژنتیکی سرطان لوزالمعده را نیز به همراه دارد.
پیشگیری :
مکمل ویتامین د مصرف کنید . طبق مطالعه ی سال 2006 بزرگسالانی که روزانه 300 واحد (آی یو) یا بیشتر ویتامین د مصرف می کردند در مقایسه با آنهایی که روزانه کمتر از 150 واحد مصرف می کردند تا 44٪ خطر ابتلاء به سرطان لوزالمعده را پائین آوردند .
پیشگیری : لبنیات کم چربی غنی شده و ماهی مانند ماهی سالمون بهترین روش برای دریافت ویتامین د از غذاست .

 

 تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
6 روش طبیعی افزایش سوخت و ساز بدن
پاكسازی بدن از مواد زائد
گیاهی جهت افزایش مقاومت بدن در فصل سرما
افسردگی بر روی چه نقاطی از بدن تاثیر می گذارد؟
5 ماده ی غذایی لازم برای بدن