ورزش های مفید برای کمردرد شما
اگر کمر درد دارید و از این بیماری بسیار رنج می برید به شما توصیه می کنیم این ورزش ها را انجام دهید 

 (کمر) درد دارم، چه ورزش هایی می توانم انجام بدهم؟

به محض ایجاد درد در ناحیه پشت، به افراد حساسی که دچار این مشکل شده اند، توصیه می شود که تا حد ممکن فعالیت های فیزیکی داشته باشند و ورزش کنند. در واقع، بعد از بروز این درد هیچ چیز برای این بیماری بدتر از بی تحرکی نیست. هرچه پشت شما عضلانی تر شود، احتمال بروز درد کمتر می شود! اما باید دید که چه ورزش هایی توصیه می شود؟

عضلانی شدن پشت برای کم کردن احتمال درد لازم و ضروری است. با این وجود، دقت داشته باشید که  برخی ورزش ها برای ناحیۀ پشت مفیدند، برخی دیگر چیزی جز عذاب و رنج با خود به همراه نخواهند داشت.

بیشتر بدانید : انواع کمر درد و نشانه های کمر درد خطرناک

بیشتر بدانید : درمان کمر درد با 10 عادت مناسب در روز


از چه ورزش هایی در صورت درد در ناحیۀ کمر باید اجتناب کرد؟

ورزش های سنگین و خشن که در آنها پیچ و تاب وجود دارد و این پیچ و تاب منجر به آسیب دیدگی می شوند، ممنوع هستند همچنین این ورزش ها برای افرادی که درد کمر دارند اکیداً قدغن است: جودو، کشتی، قایقرانی، کانو، کایاک، همۀ ورزش های راکت دار( تنیس، پینگ پنگ، بدمینتون، ... )، وزنه برداری، کار با هارتل، ترامپولین و غیره.


چه ورزش هایی برای کسانی که کمر شان حساس است،توصیه می شود؟

 سه ورزش به طور ویژه توصیه می شوند: شنا، پیاده روی و دوچرخه سواری.

شنا بهترین ورزش برای کسانی است که در ناحیه کمر درد دارند. از سوی دیگر، شنا یک درمان کامل برای مشکلات پشت است. هنگامی که بدن در آب قرار دارد، در حالت بی وزنی است و از بسیاری از محدودیت هایش رها می شود. و ضمناً در آب میزان فشار و تراکم  وزن بدن بر مهره ها کمتر است. 

پیاده روی یک فعالیت فیزیکی بسیار خوب است. پیاده روی را به راحتی می توان انجام داد. چه مسیر کوتاه باشد، چه طولانی و چه سرعت پیاده روی متعادل باشد و چه زیاد، ستون مهره ها از این فعالیت بهره بسیار خواهد برد. چناچه بخواهید سرعت پیاده روی تان را افزایش دهید، بهتر است به جای برداشتن گام های بزرگ، تعداد گام هایتان را زیاد کنید. در واقع، هر چه گام هایتان بزرگ تر باشد، احتمال ایجاد پیچ و تاب در ستون مهره تان بیشتر می شود.اگر شما به یک گردش طولانی می روید ، گام های منظم بردارید. البته، کوله پشتی تان هم باید سبک باشد. 

بیشتر بدانید : فواید شنا برای سلامت روح و روان

بیشتر بدانید : بهترین زمان برای پیاده روی چه زمانی است ؟

چرا دویدن توصیه نمی شود؟

در زمان دویدن، وزنی که بدن بر ستون مهره ها وارد می کند ده برابر می شود. به علاوه، موج های ضربه ای از پاها به سمت بدن بالا می روند. در نتیجه احتمال بروز درد در مهره ها افزایش می یابد. اگر واقعاً اصرار به این کار دارید، باید خیلی احتیاط کنید و از کفش های مناسبی که از شدت ضربه ها می کاهند، استفاده کنید.

و در پایان، دوچرخه سواری توصیه می شود؛ به شرطی که دوچرخه برای قد شما (ارتفاع پاها) مناسب باشد. دراین صورت دوچرخه سواری هیچ گونه مشکلی برای شما خصوصاً برای ستون مهره هایتان ایجاد نمی کند.

بیشتر بدانید : دوچرخه سواری و مزیت های آن برای قلب و مغز

در همۀ این موارد، بی شک باید با پزشک تان مشورت کنید زیرا او بهتر از هر کسی می تواند به شما مشورت دهد و بهترین تمرین ها را توصیه کند.


بیشتر بدانید : کمردرد خود را بشناسید

بیشتر بدانید : مهم ترین علل کمر درد که کمی عجیب به نظر می رسند

بیشتر بدانید : درمان کمردرد با یک روش سنتی موثر


تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ