مرطوب کردن پوست در تمام سنین مهم است. این کار، روند پیر شدن زنان جوان را کند می‌کند؛ و در مورد زنان مسن تر، باعث حفظ سلامتی پوست و داشتن ظاهری جوان می‌شود. به چه دلیل، مرطوب سازی مهم است؟

 

پوست مرطوب جوان تر به نظر می‌رسد
پوست مرطوب چه تفاوتی با پوست خشک دارد؟ پوست مرطوب خوش رنگ تر، برجسته تر، نرم تر و لطیف تر است. یعنی تمام ویژگی های یک پوست جوان را دارد! از سوی دیگر، تمام متخصصان پوست که شامل کسانی هم می‌شود که جراحی های تجدید جوان انجام می‌دهند، تأکید می‌کنند که تمام مراقبت های پوست بر اساس مرطوب کردن پوست بنا شده اند. آنها اضافه می‌کنند که پوست کاملاً مرطوب، بهتر از یک پوست خشک پیر می‌شود، خواه به طور طبیعی مرطوب باشد خواه با استفاده از محصولات با کیفیت مرطوب شده باشد.

پوست مرطوب کمتر و مناسب تر پیر می‌شود
روند پیر شدن پوستی  که به اندازۀ کافی مرطوب نیست ، فقط به علت کمبود آب پوست توجیه نمی‌شود. در واقع، مرطوب کردن است املاح (آهن، منیزیم، کلسیم و دیگر املاح) مورد نیاز پوست را برای سلامت کامل به آن می‌رساند. املاح پوست را تغذیه می‌کنند و از پوست در مقابل تهاجمات دفاع می‌کنند. پوست ضخیم تر، با دوام تر و در نتیجه مقاوم تر می‌شود.

پوست مسن نیاز به رطوبت بیشتری دارد
عنصر دیگری نیز رطوبت پوست را با سن مرتبط می‌کند: فعالیت هورمون های زنانه باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. در حالی که زنان نمی‌توانند در تمام طول عمرشان بر این هورمون ها حساب کنند. با شروع یائسگی، این هورمون ها ناپدید می‌شوند. در نتیجه، پوست زنان یائسه رطوبت کمتری دارد.از آنجایی که یائسگی هم به عوامل دیگر پیری اضافه می‌شود، توجه به زیبایی بعد از یائسه شدن، اهمیت بسیار زیادی دارد. در غیر این صورت افسردگی حتمی است !

تنها استفاده از کرم ها کفایت نمی‌کند...
همان طور که دیدیم مرطوب کردن مبحثی بسیار مهم در ارتباط با پیری پوست است. باید بدانید که این موضوع مهم تر از آن چیزی است که همیشه تصور می‌کردید. در واقع، استفاده از یک کرم تنها راه برای مرطوب کردن پوست نیست !
نکتۀ بسیار مهم دیگر این است که وقتی  پوست تان رو به خشکی می‌گذار از محصولاتی که بیش از حد جمع کننده (لوسیون ها و برخی اوقات شیرپاک کن ها) هستند، استفاده نکنید. پاک سازی پوست را هم تا حد ممکن محدود کنید، البته نباید به طور کامل متوقفش کنید.

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سلامت

مطالب پیشنهادی :
فواید آلوئه ورا برای پوست
نکاتی مهم در استفاده از ماسک های پوست
مرطوبکننده پوست چيست؟
مراقبت های مختلف از موهای خشک،معمولی و چرب
برای پوست خود صابون مناسب بخريد