کاشت مو
در حال حاضر دکتر اورنتريخ را پدر پيوند موی طبيعی می دانند.
پيوند موی طبيعی با پايان نامه آقای دکتر ديفن باخ درآلمان درسال 1822 با موضوع پيوند مو در حيوانات شروع شد. در دهه 1950 پزشکان ژاپنی برای نخستين بار اقدام به برداشت مو از نواحی گوناگون بدن و کاشت آن در مناطق طاس نمودند.

دکتر نورمن اورنتريخ متخصص پوست آمريکايی اولين فردی بود که درسال 1959 برای رفع طاسی مردانه تکنيک برداشت مو از پشت سر و پيوندآن در نواحی طاس جلوی سر را توضيح داد. نظر به اينکه هيچکدام از پزشکان قبل از دکتر اورنتريخ متوجه اثر درمانی اين روش برای طاسی مردانه نشده و وی اولين کسی بود که پيوند مو را برای رفع طاسی مردانه انجام داد لذا در حال حاضر دکتر اورنتريخ را پدر پيوند موی طبيعی می دانند.

کاشت موی طبيعی در ابتدا با استفاده از گرافت های درشت 5-4 ميليمتری (دارای 20- 15 تارمو) انجام می شد. اين گرافت ها پس از درآمدن نمای عروسکی بسيارزشتی (مثل موهای مسواک) با نمای ناهنجار به سرشخص داده که اين وضعيت با افزايش سن و ريزش موهای اطراف منطقه کاشته شده بدترگرديده و تصوير کاملاً غيرطبيعی ايجاد می نمود. اين مسئله باعث ايجادحس بدبينی و نااميدی بين متخصصين پوست و بيماران نسبت به نتايج کاشت موی طبيعی شده بود.

با پيشرفت علم پزشکی متخصصين پوست ازگرافت های کوچکتری به نام مينی گرافت (حاوی 10- 5 تارمو) و سپس ميکروگرافت (حاوی 3- 1 تارمو) برای کاشت مو استفاده کرده و بدین ترتیب نتایج کاشت مو بهتر و طبیعی تر گردید.

در سال های اخیر متدهای برداشت مو از منطقه پشت سر، چگونگی طراحی خط موی جلوی سر، روش های بي حسی، محلول های نگهداری از گرافت ها در بیرون از بدن، تکنيک های ايجاد شکاف و گذاشتن گرافت در محل کاشت مو، روش های تربيت تکنسين های متخصص در انجام کاشت مو و طریقه مراقبت های بعد از پیوند مو پيشرفت های اعجاب انگيزی نموده و امروزه نتايج کاشت موی طبيعی با استفاده از مينی گرافت و چيدِمان هنرمندانه آنها در دست متخصصين پوست متبحر بسيار عالی و خارق العاده شده است.


تهیه و تدوین : گروه سلامت سیمرغ - دکتر علی وفائی
www.seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


مطالب پیشنهادی:
در مورد کاشت موی طبیعی چه می دانید؟ (1)
در مورد کاشت موی طبیعی چه می دانید؟ (2)
آیا کاشت ابرو ممکن است؟
محدودیت های انجام کاشت مو
آیا کاشت مو در پوست آسیب دیده امکان پذیر است؟