درمان افتادگی شکم  با  روش آبدومینوپلاستی بعد از بارداری
 بعد از زایمان افتادگی پوست شکم طبیعی است، اما روش های متفاوتی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه به معرفی آبدومینوپلاسی یکی از این روش ها می پردازیم

 آبدومینوپلاستی چیست و چگونه انجام می شود؟

 دلیل افتادگی و شلی پوست شکم افزایش حجم  شکم به علت بارداری است که بعد از زایمان اندازه آن کاهش پیدا می کند و در نتیجه پوست و عضلات جدار شکم که در اثر بارداری افزایش یافته است دچار افتادگی می شود.

با تشخیص پزشک، درمان هر کدام از این ها متفاوت است. اگر پوست در ناحیه شکم اضافه و شل باشد، درمان آن مثل افتادگی پوست در بقیه نقاط بدن، لیفت شکم است. لیفتی که در ناحیه شکم انجام می شود، آبدومینوپلاستی یا تامی تاک است. عضلات شکم هم که پس از بارداری شل می شود هنگام آبدومینوپلاستی سفت و به جای مناسب برگردانده می شوند.

آبدومنوپلاستی

بزرگی و افتادگی شکم،  سه علت کلی دارد که درمان هر کدام از این ها متفاوت است. در جراحی آبدومینوپلاستی، برشی ایجاد می شود که مانند برش سزارین و در همان محل است ولی از آن بزرگ تر است. بزرگ و کوچک بودن این برش بستگی به میزان شل بودن پوست فرد دارد. هر قدر پوست شل تر و افتاده تر باشد، برش بزرگ تر خواهد بود.

یکی از سوالاتی که پرسیده می شود این است که آیا جای این برش باقی می ماند یا خیر؟ به هر حال هیچ برشی محو نمی شود، برش وجود دارد ولی جای بخیه وجود ندارد چون بخیه هایی که استفاده می شود از جنس پلاستیک، جذبی و داخلی است، رد بخیه حتی بعد از عمل دیده نمی شود ولی برش به صورت یک خط بسیار باریک دیده می شود.


بیشتر بدانید : درمان افتادگی پوست شکم بعد از زایمان با چند روش ساده

بیشتر بدانید : بهترین روش برای رفع افتادگی پوست پس از لاغری

بیشتر بدانید : درمان افتادگی پوست بعد از رژیم لاغری ممکن است؟


گردآوری : گروهه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com