رفع سیاهی و کبودی دور چشم با چند راهکار ساده
 سیاهی دور چشم یکی از مشکلاتی است که بسیاری از خانم ها نگران آن هستند، اما دقت کنید که سیاهی دور چشم بر اثر برخی اشتباهات ایجاد می شود که در ادامه به چند نکته مهم در این باره اشاره می شود

 سیاهی دور چشم را با این روش ها از بین ببرید 

شایــد بــزرگ‌تـرین دغـدغه خـانـم‌هــای عـیـنـکی این حلقه‌های سیاه زیر چشم باشد که باعث خسته و بیمار نشان دادن چهره‌شان می‌شود. البته این مسئله تنها افراد عینکی را درگیر نکرده و بیشترخانم‌ها هم  از آن شکایت دارند.

در کمال تعجب باید بدانید به اعتقاد بیشتر متخصصان چشم، ثابت نشده است که استفاده از عینک استاندارد موجب تغییر حالت چشم و رنگ پوست اطراف آن می‌شود و عوامل دیگری موجب بروز این عارضه در افراد است.اگر می‌خواهید تا حدودی از شر این حلقه‌های سیاه خلاص شوید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.


خواب منظم شبانه برای رفع کبودی دور چشم

اگر الگوی خواب شما نامنظم است و خواب کافی ندارید فکری اساسی کنید و شرایط خود را تغییر دهید. چرا که نداشتن خواب شبانه هفت تا هشت ساعت موجب کاهش جریان خون و در نتیجه خستگی و سیاهی دور چشم می‌شود. سعی کنید در هنگام خواب سر را کمی بالاتر از سطح بدن قرار دهید.کار طولانی مدت با رایانه و مطالعه در نور کم هم گودی زیر چشم را تشدید می‌کند.


درمان کم خونی و رفع سیاهس دور چشم 

به گفته متخصصان، ارث و بعد از آن کمبود آهن به ویژه در بانوان مهم ترین علت سیاهی دور چشم است. خانم‌ها به خصوص دختران جوان در زمان عادت ماهانه سیاهی دور چشم شان بیشتر می‌شود.


برای رفع سیاهی دور چشم آرایش خود را قبل از خواب پاک کنید

بعد از داشتن روزی پر مشغله یکی از سخت‌ترین کارها قبل از خواب برای خانم‌ها پاک کردن خط چشم و ریمل و به طور کلی آرایش چشم است. برای راحت‌تر شدن این کار در اولین فرصت یک پاک کننده مخصوص آرایش چشم طبق نظر متخصص پوست خریداری و مصرف کنید.


برای رفع کبودی دور چشم آلرژی و گرفتگی بینی را درمان کنید

بینی گرفته، رگ‌های اطراف سینوس را بزرگ‌تر و سیاه‌تر می‌کند و موجب تیرگی دور  چشم می‌شود. افزون براین آلرژی و حساسیت طولانی مدت هم بر گودی و سیاهی چشم تاثیر گذار است.


به میزان کافی آب بنوشید

مصرف آب علاوه بر حفظ رطوبت بدن به تسکین تیرگی دور چشم کمک می‌کند. چرا که وقتی آب بدن کم می‌شود بدن به عنوان یک مکانیسم دفاعی آب ذخیره  می کند و این آب موجب پف زیر چشم می‌شود.


استرس تان را کم کنید تا خوابی راحت و پوستی سالم داشته باشید
چشم

مواد غذایی سالم و طبیعی بخورید. از مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و حاوی آنتی اکسیدان غافل نشوید. کمبود ویتامین K و B12 سیاهی دور چشم را بیشتر می‌کند. به نوع لوازم آرایشی و بهداشتی خود دقت کنید. کرم ضدآفتابی که خریداری می‌کنید نباید حاوی مواد سوزاننده پوست دور چشم تان باشد. صابون شست و شوی صورت اسیدی یا قلیایی هم استفاده نکنید.


بیشتر بدانید : سیاهی زیر چشم چرا ایجاد می شود ؟

بیشتر بدانید : 5 اصل مراقبت از پوست دور چشم که مانع از پیری زودرس می شود

بیشتر بدانید : چه غذاهایی باعث تیرگی زیر چشم می شوند؟


گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : khorasannews.com