اسید لاکتیک چه تاثیری بر پوست دارد؟
اسید لاکتیک در مراقبت از پوست نقش مهمی را ایفا می کند و می تواند در درمان آکنه موثر باشد

اسید لاکتیک چه تاثیری می تواند روی پوست بگذارد

اسید لاکتیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که از شیر گرفته می‌شود.آلفا هیدروکسی اسیدها اغلب در محصولات مراقبت از پوست یافت می شوند زیرا به لایه برداری و بهبود بافت پوست کمک می کنند اما این‌که آیا باید این اسید را نسبت به دیگر مواد مراقبت از پوست انتخاب کنید، به نوع پوست شما و نوع اسکار آکنه ای که می‌خواهید درمان کنید بستگی دارد.در ادامه به بررسی مزایا و معایب اسید لاکتیک برای پوست خواهیم پرداخت.

 نقش اسید لاکتیک در مراقبت از پوست

اسید لاکتیک باعث افزایش گردش سلولی پوست می شود. این بدان معناست که به لایه برداری سلول های مرده پوست کمک می‌کند و پوست را روشن تر و صاف تر نشان می‌دهد. از آن‌جایی که مولکول‌های آب را هم جذب می‌کند، در حفظ رطوبت پوست اهمیت ویژه‌ای دارد.

اسید لاکتیک معمولا در مراقبت از پوست به عنوان درمانی برای آکنه و جای زخم  شناخته می شود. همچنین اعتقاد بر این است که اسید لاکتیک دارای خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است و می تواند در کاهش قرمزی و تحریک موثر باشد.اسید لاکتیک همچنین دارای مزایای ضد پیری است زیرا باعث افزایش تولید کلاژن در پوست می‌شود. اسکار آکنه را کاهش می دهد و  به کاهش ظاهر خطوط ریز کمک می‌کند. این یک درمان محبوب برای صاف کردن بافت اسکار و روشن کردن  نقاط تیره است.

 خواص اسید لاکتیک برای اسکار آکنه

مطالعات بالینی نشان داده است که اسید لاکتیک با افزایش میزان کلاژن و اسید هیالورونیک در پوست، جای زخم را کاهش می‌دهد. این باعث می شود پوست سفت تر و حجیم تر به نظر برسد. همچنین خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش و جای زخم، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد.اسید لاکتیک همچنین قادر به کاهش آکنه فعال است و به جلوگیری از جوش های بعدی کمک می‌کند به این دلیل که در کنترل تولید چربی در پوست و کاهش ظاهر منافذ موثر است. همچنین سلول های مرده پوست را از بین می برد و منافذ را باز می کند و احتمال لکه های بعدی را کاهش می دهد.

بیشتر بدانید : خوراکی‌هایی برای داشتن پوستی زیبا و شفاف

بیشتر بدانید : غذاهایی که هم چاق می کنند و هم پوست تان را خراب می کنند

بیشتر بدانید : نقش اسید لاکتیک در ورزش و درد گرفتن عضلات بعد از ورزش

بیشتر بدانید : تغذیه مناسب برای هر نوع پوست جوش دار, چرب و خشک کدام است؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com