علت ریزش موی سکه ای از زبان یک متخصص
ریزش موی سکه ای در بین خانم ها و آقایان زیاد مشاهده می شود و یک مسئله نگران کننده است که در این مطلب از زبان یک متخصص به بررسی علت آن می پردازیم

ریزش موی سکه ای و علت آن 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران ضمن ارائه توضیحاتی درباره ریزش موی سکه‌ای، در عین حال بر درمان‌پذیر بودن این بیماری تاکید کرد.

آزاده گودرزی درباره ریزش مو تیپ سکه‌ای، گفت: این نوع از ریزش مو طیف‌ها و شدت‌های مختلف دارد و امکان بروز آن در هر فردی با هر سنی وجود دارد. اگر فردی با مشخصات ریزش موی سکه‌ای به پزشک مراجعه کند، سابقه استرس، بیماری‌های خودایمنی و... باید از او پرسیده شود.

بیشتر بدانید : کچلی یا ریزش موی سکه ای چرا ایجاد می شود؟

در ریزش موی سکه‌ای، یک دایره از مو، ریش، ابرو یا مژه افراد به طور ناگهانی دچار ریزش می‌شود. این اتفاق ممکن است به صورت تک ضایعه و یا در چندین نقطه اتفاق افتد. اگر فردی یکبار این نوع از ریزش مو را تجربه کند ممکن است در آینده هم تجربیات مشابه داشته باشد.

گودرزی با تاکید بر اینکه ریزش موی سکه‌ای جای نگرانی ندارد، تصریح کرد: در این رخداد ریشه مو سالم است و رویش مجدد مو امکان پذیر است. بسته به شدت ریزش موی سکه‌ای درمان هم متفاوت است، در مواقعی که ریزش مو تک ضایعه باشد حتی به درمان موضعی و یا تزریق در موضع هم بسنده می‌کنیم.

برای کسانی که ریزش موی سکه‌ای شدید دارند و موهای ابرو، مژه، سر و... را نیز از دست داده‌اند، درمان‌هایی وجود دارد و داروهای درمانی این ضایعه در چند سال اخیر به بازار ایران هم رسیده است و خوشبختانه افراد پاسخ درمانی خوبی دریافت کرده‌اند؛ به شکلی که حتی برای طیف سنی اطفال نیز این داروها در دسترس است.

بیشتر بدانید : درمان ریزش مو با 7 راه موثر!!

بیشتر بدانید : علت اصلی ریزش مو چیست و برای جلوگیری از ریزش مو چه کنیم؟

بیشتر بدانید : بهترین راه درمان ریزش مو

بیشتر بدانید : عامل اصلی ریزش سکه‌ای موی سر چیست؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: isna.ir