تحقيقات نشان داده با كاهش چربی خون و استفاده از داروهای ضدچربی در افراد ميانسال می توان از بروز مشكلات مغزی در اين گروه جلوگيری كرد.
 
 
 
تحقیقات نشان داده با كاهش چربی خون و استفاده از داروهای ضدچربی در افراد میانسال می‌توان از بروز مشكلات مغزی در این گروه جلوگیری كرد.
به گزارش چایناویو، تایید شده استفاده از داروهای ضدچربی كه به استاتین ها معروف هستند علاوه بر كنترل چربی خون وجلوگیری از بروز بیماریهای قلبی می‌توانند از بروز انواع مشكلات مغزی نیز جلوگیری كنند.
بنابر همین گزارش، افزایش چربی با تاثیر منفی بر دستگاه گردش خون و مغز كه از مهمترین دستگاه های بدن هستند، می‌تواند جان افراد را به خطر انداخته و سلامت كلی بدن را تهدید كند.
بررسی های پنج ساله روی بیش از 1600 نفر بالای 60 سال موارد فوق را تایید می‌كند.
نتایج تحقیقات نشان داد چنانچه افراد چربی خون خود را كنترل نكنند در مدت پنج سال تا 27 درصد دچار اختلالات مغزی و فكری از جمله آلزایمر می‌شوند.
اما اگر با استفاده از داروهای استاتین زیر نظر پزشك چربی خون خود را كنترل نمایند تا 50 درصد از بروز اختلالات مغزی در امان خواهند بود.
متخصصان توصیه می‌كنند افراد در كنار استفاده از دارو در برنامه غذایی خود نیز از غذاهای سالم و تازه و كم چرب استفاده كنند و ورزش و پیاده روی را نیز فراموش نكنند.
 
گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع: بازیاب