فواید اسطوخودوس و خواص روغن اسطوخودوس برای مو
 گیاه اسطوخودوس یک یک گیاه پر فایده برای سلامت محسوب می شود که روغن آن نیز فواید زیادی برای بدن و مو دارد. در ادامه به مهم ترین خواص روغن اسطوخودوس اشاره می کنیم.

 خواص روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس که کاربردهای زیادی دارد به طور مستقیم از گیاه اسطوخودوس بدست می‌آید. عصاره این گیاه سرشار از خواص متعدد برای سلامتی است که از آن جمله می‌توان به تسکین درد، بهبود دردهای میگرنی، تهویه هوا و مراقبت از موی سر اشاره کرد.

نتایج مطالعات متعددی حاکی از فوائد بسیار این گیاه برای داشتن موی سر سالم است. سایت هلث لاین به بررسی برخی از خواص روغن گیاه اسطوخودوس برای سلامت موها پرداخته که به شرح زیر است:


خواص روغن اسطوخودوس : کمک به رشد موها

به تازگی روغن این گیاه به دلیل تاثیر در رشد موها مورد توجه قرار گرفته است. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۶ نیز نشان داد بکارگیری روغن اسطوخودوس رشد بیشتر موهای موش‌ها را به دنبال داشته است. استفاده از این روغن موجب شده رشد موهای این حیوانات سریع‌تر از حد طبیعی باشد.


خواص آنتی میکروبی روغن اسطوخودوس

محققان در سال ۲۰۱۴ در مطالعه‌ای بر خاصیت آنتی میکروبی این روغن تاکید کردند. در واقع روغن اسطوخودوس به پیشگیری از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها کمک می‌کند.


روغن اسطوخودوس و کمک به درمان و جلوگیری از رشد شپش سر

 فواید اسطوخودوس و خواص روغن اسطوخودوس برای مو

مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۱ نشان داد روغن گیاه اسطوخودوس به پیشگیری از رشد شپش سر کمک می‌کند و حتی می‌تواند آن را درمان کند.


روغن اسطوخودوس و کمک به کنترل التهاب پوست

در برخی مواقع گیاه اسطوخودوس به عنوان درمان خانگی برای رفع سوختگی و التهاب پوست کاربرد دارد.


گیاه اسطوخودوس و تاثیر آرامش بخش آن

از دیگر خواص گیاه اسطوخودوس رایحه مطبوع آن است. رایحه این گیاه می‌تواند سیستم عصبی را آرام کند. مطالعه انجام شده در سال ۲۰۱۲ نشان داد افراد با استشمام رایحه این گیاه احساس آرامش، رضایت و خلق و خوی بهتری داشته‌اند.

اگر می خواهید بیشتر بدانید : رابطه ی بین گیاه اسطوخودوس و زایمان



گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : isna.ir