میوه درخت سدر چه خواصی دارد؟
 میوه خوراکی درخت سدر همانند میوه های دیگر سرشار از خواص متفاوتی مانند بهبود دستگاه گوارش،تقویت استخوان ها و... می باشد

 میوه درخت سدر و خواص آن

ارزش غذایی میوه تازه سدر یا کُنار برابر با مقادیری از کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، درصد بالایی پتاسیم، سدیم، ویتامین C، روی، کلسیم، ویتامین A، ویتامین K و D3 است. طبع میوه کُنار سرد رو به معتدل است. برخی باور دارند که این میوه باید طبعی سرد و خشک داشته باشد.

درمان یبوست و بهبود گوارش

میوه  سدر یا کُنار معده را تقویت می‌کند و باعث بهبود وضعیت دستگاه گوارش می‌شود. اولین نشانه خوردن میوه رسیده کُنار درمان یبوست است و با بهبود حرکات روده به دفع سریع مدفوع کمک می‌کند.

بیشتر بدانید : چند نکته برای رهایی از شر یبوست مزمن

کاهش دهنده وزن و ایجاد لاغری

کُنار دارای بیشترین مقدار فیبر است که می‌تواند باعث کاهش اشتها و احساس سیری در فرد شود. همچنین کالری این میوه کم است و برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، مناسب است.

تقویت کننده استخوان‌ها و دندان ها

این میوه سرشار از کلسیم، فسفر و آهن است. این سه عنصر مهم به استحکام بافت‌های استخوان کمک می‌کنند. همچنین مقادیری از ویتامین D3 موجود در میوه سدر موجب استحکام دندان‌ها می‌شود و کمک می‌کند تا استخوان‌ها سختی معمول خود را به شکل طبیعی حفظ کنند.

  مفید برای دیابت

توانایی میوه کُنار در کاهش قند خون احتمالاً به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین A است که می‌تواند میزان انسولین کبد را تنظیم کند. برخی از دانشمندان و پزشکان بر این باورهستند که تاثیرات مصرف کُنار بر آدیپونکتین باعث افزایش حساسیت کبد به انسولین می‌شود و میزان خروجی گلوکز از کبد را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید : 5 میوه که پوستی پر خاصیت دارند

بیشتر بدانید : خواص میوه ها با توجه به رنگ شان!!

بیشتر بدانید : شلغم حاوی چه مواد مغذی است؟

بیشتر بدانید : روش های استفاده از سدر برای زیبایی پوست و مو در طب سنتی

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:khorasannews.com