خواص شگفت انگیز دمنوش رازیانه
دمنوش رازیانه خواص زیادی برای سلامت افراد دارد و در درمان برخی بیماری ها می تواند کمک کند

 راجع به خواص دمنوش رازیانه چه می دانید؟

این گیاه رقیق‌ کننده خون است، بنابراین برای کسانی که مبتلا به تصلب شرایین یا انسداد رگ‌ها هستند مفید است. در خانم‌های بالای ۵۰ سال که مشکلات قلبی،عروقی و کبدی دارند و میزان سموم در بدن آن‌ها بالاست، دمنوش رازیانه یک گزینه خوب به شمار می‌رود زیرا باعث اتساع عروق می‌شود و از این طریق گردش خون را در بدن تسهیل می‌کند.

 خواص گیاه رازیانه برای مغز

این دمنوش مغز را فعال  می کند و آرام‌بخش است. از دمنوش این گیاه می‌توان برای رفع سردرد‌های میگرنی استفاده کرد. رازیانه اثر فعال‌کننده مراکز عصبی مغز را بر عهده دارد.

 رابطه میان رازیانه و دستگاه ادراری

یکی دیگر از خواص این دمنوش تاثیر روی دستگاه ادراری و تناسلی است. برگ‌های رازیانه، ادرارآور است و اوره و اسیداوریک بدن را دفع می‌کند. دمنوش رازیانه درد حین عادت ماهیانه را کاهش می‌دهد ولی می‌تواند باعث افزایش خون‌ریزی شود. برای کسانی که قطره‌قطره ادرار می‌کنند هم مفید و دفع‌کننده سنگ‌های مجاری ادراری است.

 تاثیر رازیانه بر دستگاه تنفس

رازیانه برونشیت را تسکین  می دهد و گشادکننده مجاری تنفسی است. تاثیر روی دستگاه حرکتی از دیگر خواص این دمنوش شفابخش است که درد‌های مفاصل را برطرف می کند و ضد رماتیسم است.

 کمک به عملکرد دستگاه گوارش

رازیانه روی دستگاه گوارش تاثیر دارد و اشتهاآور و مقوی معده است. همچنین نفخ و گاز معده را از بین می برد و ملین و مسهل است. برطرف‌کردن حالت تهوع و آشفتگی، پیشگیری از ابتلا به سرطان روده، خلط آور بودن، از بین بردن کرم روده کودکان و مفید بودن برای سوءهاضمه از دیگر خواص رازیانه محسوب می‌شود.

بیشتر بدانید : سم زدایی ریه با چند دمنوش

بیشتر بدانید : چند چای و دمنوش که دشمن دیابت هستند

بیشتر بدانید : دمنوش های گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی

بیشتر بدانید : با این دمنوش ها به سلامتی و شادی برسید

بیشتر بدانید : دمنوش های گیاهی که از هر قرص خواب آوری بهتر هستند!

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع :khorasannews.com