تلنگر کوچک به وزن می توان تغییرات فراوانی را در بهبود وضعیت سلامت ایجاد کند!
حتی درصد کمی از کاهش وزن میتواند به بهبود سلامتی شما و خطرابتلا به بیماری ها کمک کند و انگیزه ایی شود برای ادامه دادن برنامه ی شما برای کاهش وزن.

حتی مقداری کاهش وزن نیز می تواند نتایجی شگفت انگیز داشته باشد

اخیرا تحقیقی نشان داد که تنها کاهش چند کیلو می تواند باعث کم شدن خطر بسیاری از مشکلات مزمن سلامتی در افراد چاق شود. 

محققان در این تحقیق 40 فرد چاق را که موفق به کاهش 5 درصد، 10 درصد و 15 درصد از وزن کلی بدن خود شده بودند را مورد بررسی قرار دادند. نتایج این تحقیق نشان داد همان 5 درصد کاهش وزن نیز می تواند تا حدود زیادی خطر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی را کاهش دهد.

 

ساموئل کلین سرپرست این تحقیقات می گوید: نتایج به ما نشان داد با یک تلنگر کوچک به وزن ( 5 درصد کاهش ) می توان تغییرات فراوانی را در بهبود وضعیت سلامت دید.

بر اساس این یافته ها، متوجه می شویم نباید افرادی را که برای کاهش وزن تلاش می کنند را تحت فشار قرار دهیم تا خیلی سریع نتایج بزرگ بدست بیاورند و آرام آرام و 5 درصد 5 درصد پیش رفتن بیشتر به نفعشان است، چون شانس بدست آوردنش بالا است و بعلاوه فرد شاهد تغییر در وضعیت سلامت خود نیز است.

چاقی یکی از علل اصلی بسیاری از مشکلات اساسی سلامت است، از جمله دیابت، بیماری های قلبی و سرطان. بسیاری از راهنماهای درمانی توصیه می کنند برای مشاهده بهبود و کاهش خطر این بیماری ها 5 تا 10 درصد وزن خود را کاهش دهید.

نتایج این تحقیقات می تواند عاملی انگیزشی برای افراد چاق باشد و آنها را به آرام آرام پیش رفتن برای رسیدن به وزن هدف ترغیب کند.

برای مثال یک خانم 90 کیلویی، تنها چهار و نیم کیلو کاهش وزن می تواند تاثیر فراوانی روی سطح سلامتش داشته باشد.

کلین سرپرست این تحقیقات می گوید: یافته های ما نشان داد حتی مقداری کاهش وزن نیز می تواند تاثیرات مثبت فراوانی برای ارگان های مختلف بدن به همراه داشته باشد، ما امیدواریم این یافته بتواند افراد چاق را تشویق کند تا با مسئولیت پذیری بیشتری به آنچه می خورند دقت کنند و فعالیت فیزیکی خود را افزایش دهند، چون معنای این کاهش کم شدن خطر دیابت و بیماری های قلبی است.

این محققان افزودند برای اینکه متوجه شوید چه مقدار کاهش وزن لازم است تا خطر بیماری هایی مانند آرتروز و مشکلات ریوی پایین بیاید به تحقیقات بیشتری نیاز داریم.


گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع:kermany.com