5 اشتباه رایج در آشپزی
 در تهیه هر غذا دستور العملی وجود دارد که برای خوشمزه شدن باید آن را رعایت کنید. در این مقاله به شما 5 اشتباه شایع و رایج در آشپزی را ذکر می کنیم

 اشتباهات رایج آشپزی

درست کردن هر غذایی دستور پختی دارد. این دستور پخت شامل معرفی مواد تشکیل دهنده، مقدار آن ها و مراحل پخت است. ابتدا باید کل دستور را به مو به مو مطالعه و بر اساس آن شروع به پخت غذای خود کنید.

بیشتر بدانید : چاقی شما به دلیل این اشتباهات تان در آشپزی است!

مقدار پیمانه ها را رعایت کنید

غذا شور یا کم نمک است، فلفل ندارد، ادویه اش کم است، همه این ها به دلیل دقت  نکردن مقدار و پیمانه مواد تشکیل دهنده است. ابتدای پخت غذا، مقدار پیمانه مواد را دقیق به دست بیاورید و هر کدام را در مرحله مربوط به خود اضافه کنید.

روغن می سوزد

بیش از ۹۰ درصد پخت غذاها با روغن همراه است. در واقع مرحله ابتدایی هر غذا، داغ کردن روغن است. توجه نکردن به میزان داغ کردن روغن باعث سوختن آن و در نتیجه بد طعم شدن غذا خواهد شد. روغن باید به محض داغ شدن، استفاده شود.

زیاد هم زدن غذا

هم زدن هرچند مانع سوختگی غذا می شود اما باید دقت کرد هم زدن بیش از حد مانع ترکیب شدن ادویه با غذا و رنگ دادن آن ها می شود و از این رو غذای شما نمی تواند طعم دلخواه را به دست بیاورد.

شستن زیادی گوشت

هنگامی که گوشت خریده می شود  باید یک بار به صورت کامل و در آبکش شسته شود تا تمام کثیفی آن گرفته شود اما متاسفانه بعضی خانم های خانه دار وسواس شدیدی دارند و حتی قبل از استفاده باز آن ها را می شویند. شستن چند باره گوشت باعث بد طعم شدن و ورود باکتری های بیشتری به آن می شود.
 

نرم شدن سبزیجات

وقتی سبزیجات را با آب می پزید، در واقع آن ها در حال داغ و نرم شدن هستند. هنگامی که سبزیجات تا حد مناسبی پخته شدند، باید سریع آن ها را با آب سرد بشویید تا مانع پخته شدن بیش از حد آن ها به خاطر حرارت داخلی شوید، در غیر این صورت باعث نرم شدن زیادی سبزیجات خواهد شد.


بیشتر بدانید : خطاهای رایج خانم ها در آشپزی و خانه داری

بیشتر بدانید : 10 اشتباه شایع در آشپزی

بیشتر بدانید : رایج ترین اشتباهاتی که در آشپزی انجام می دهیم

بیشتر بدانید : در پخت مرغ مجلسی، مراقب این اشتباهات باشید!!


گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : khorasannews.com