رنگ‌های خنثی، پارچه‌های طبیعی، اثاثیه‌های جدید و مرغوب می‌توانند منزل را به خانه ای به سبك اروپایی و دنج تبدیل كنند.


منزل نیمه غربی با ذوق اروپایی
رنگ‌های خنثی، پارچه‌های طبیعی، اثاثیه‌های جدید و مرغوب می‌توانند منزل را به خانه ای به سبك اروپایی و دنج تبدیل كنند.

* رنگ‌های خنثی و جدید

اهالی این خانه از سوغات نیمه فرنگی بهره گرفته اند. تركیب چوب‌ها، پارچه‌های طبیعی، سبك‌های پر جلوه، قطعات جدید برای یك خانواده و فرزندش مناسب هستند. اولین مرحله انتخاب یك پالت اروپایی متشكل از رنگ‌های خاكستری، قهوه ای بود، نه رنگ سفید سنتی.


* جادوی تاقچه

فضای اطراف شومینه باعث ایجاد كنتراست شدید به سبك بلژیكی شده است. یك نیمكت دو نفره فرانسوی و كاناپه ای خوش تركیب نمایی اروپایی به اطراف شومینه می‌بخشند. جا شمعی‌های چوبی و میزها محیط را خودمانی و جالب می‌سازند.
 

* اقدامات مربوط به پنجره

در این اتاق، صاحب خانه برای ایجاد سبك دلخواهش از پارچه‌هایی كمك گرفته است. پارچه‌های طبیعی از قبیل كرباس، كنف، مخمل و كتان- ویژگی بلژیكی- در سرتاسر خانه به كار رفته اند. توبره‌های مخملی آنتیك كه با اسم و سر بر صاحبخانه چاپ شده است. برای صندلی‌های كشیشی استفاده شده اند.  
پرده‌ها نیز دست دوز هستند. صاحب خانه پرده‌ها را با آویزه‌های مخملی مشكی، شتری و راه راه، كه پشت پارچه كرباس قرار دارند، آماده كرده و بین آنها سحافی ضخیم قرار داده است. آویزه‌ها و پشت دری‌ها را از پارچه مورد نظر خود تهیه نمایید. توجه به ریزكاری‌هایی از قبیل شرابه، زهوا و نوارهای زیبا نیز حائز اهمیت است.
 

ریزه كاری‌های رنگی

برای رنگ آمیزی (به سبكی كه در سوئیس به كار می‌رود) این اتاق خواب از رنگ‌های آبی و سبز استفاده شده است.
نكته دكوراسیونی:
برای اتاق خود از كارهای هنری یا پارچه‌های مورد علاقه خود استفاده نمایید. گاهی اوقات هم می‌توان بدون داشتن كار هنری، با رنگ آویزی دیوارها به سبك‌های جذاب فضا خانه را دلنشین ساخت.
 

* ذخیره بیشتر    

مكانی وسیع برای انبار كردن و نور فراوان در هر اتاقی ضروری هستند. در این اتاق، جا كتابی و قفسه‌های گرد هم آورده شده كنار پنجره برای نمایش كاسه و دیس‌های خوش طرح و سبدهای بافته شده، انتخابی مناسب است. لامپ‌های آباژور روی این میز نه تنها یك گوشه اتاق را روشن می‌سازند، بلكه خود میز برای نمایش اشیاء دیگر نیز مناسب است.
 

* سبد جدید

این كابینت بزرگ به دو منظور در اتاق قرار داده شده است. نخست جایی اضافی برای انبار ذخیره كردن است. دوما بین آن و دیگر اشیاء اتاق همخوانی و رابطه برقرار شده است. برای مدرن ساختن اتاق، صاحب خانه روی متكاها از پارچه‌های راه راه مشكی و جالب، و عناصر دكوری گرافیكی استفاده نموده است.
 

* كاسه پر از تزتینات 

در این تابلوی پرندگان كه با قیمتی مناسب خریداری شده است و این كاسه بزرگ كه با صدف‌ها و اشیاء دیگر پر شده است، به چشم می‌خورند.
به یك قطعه چند منظوره به وسیله كاسه ای بزرگ یا گلدان پر شده از عناصر طبیعی ایجاد نمایید، عناصری از قبیل صدف‌های تابستانی، مخروط كاج پاییزی، پوسته آجیل‌های زمستانی.
 

* ناهار خوری مخروطی

میز ساده ای كه در كنارش نیمكت‌های روكش شده قرار دارند، كنتراستی در اتاق ایجاد نموده است. به جای استفاده از صندلی‌های سنتی با استفاده از این نیمكت‌ها نه تنها اتاق ناهار خوری خود را جذاب و گیرا می‌نمایید، بلكه نیمكت‌ها مثل صندلی‌ها دست و پا گیر نیستند و زیر آنها می‌توانید وسایلی را پنهان سازید.
 

* سبك‌های افسونگر

سبك‌های مرغوب، فضای بالای قفسه را جذاب ساخته اند. آینه تمام سفید شكل دار، به طرز طرب انگیزی با رنگ خاكستری مایل به قهوه ای دیوارها كنتراست ایجاد نموده است. لوستر صورتی و كریستالی هم نور و گرمایی خاص بوجود می‌آورد.
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
بازسازی یک ایوان آفتابگیر !
اتاق خوابهایی فوق العاده برای سنین 7 تا 15 سال!
چگونه یک کمد برای وسایل بازی بچه ها ایجاد کنیم؟
اگر میخواهید مبلمان L داشته باشید در این مقاله با ما همراه باشید !
مراحل بازسازی یک اتاق خواب قدیمی!