چربی سوزهای خوشمزه برای لاغر شدن!!
اگر از چربی‌هایی كه زیر پوستتان جا خوش كرده‌اند خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد ظریف‌تر و خوش‌اندام‌تر شوید باید بدانید چاره كار در نخوردن و سختی كشیدن نیست، می توانید به جای آنها از چربی سوزهای خوشمزه استفاده کنید.

چربی سوزهای خوشمزه ای که لاغرتان می کنند

به گزارش سیمرغ شما باید به فكر تغذیه سالم و داشتن تحرك بدنی باشید. البته باید بدانید هیچ ماده غذایی یا روش معجزه‌گری وجود ندارد كه یك شبه شما را تبدیل به فردی خوش‌اندام بكند. خوش‌اندام شدن نیاز به اراده و برنامه‌ریزی درست دارد. در ادامه مواد غذایی مفید را معرفی می‌كنیم كه به چربی سوزی و خوش‌اندامی شما كمك زیادی می‌كنند. 

 

کلسیم و چربی سوزی

نتایج بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد كه كلسیم یك تأثیر اساسی روی سلامت بدن دارد. اگر می‌خواهید لاغر شوید باید حواستان به میزان كلسیم بدنتان باشد وگرنه هر كاری هم كه بكنید به وزن ایده‌آلتان نمی‌رسید. اگر میزان كلسیم بدنتان پایین باشد بدن هورمون‌هایی ترشح می‌كند تا بتواند به بهترین وجه از كلسیم موجود در مواد غذایی استفاده كند. مشكل این است كه بدن به سلول‌ها علامت می‌دهد تا چربی را ذخیره كنند. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و همچنین ماست منبع فوق‌العاده كلسیم هستند.

اگر چه با خوردن مثلا یک پیاله لبنیات در روز 45 كیلو وزن كم نخواهید كرد اما اگر حواستان به میزان كالری‌های دریافتی‌تان باشد و همزمان لبنیات كم چرب هم در برنامه غذایی‌تان بگنجانید می‌توانید تا حدود 7 كیلو وزن كم كنید.

 

با جو چربی های دور شکم تان را از بین ببرید

اگر می‌خواهید از شر چربی‌های دور شكمتان خلاص شوید توصیه می‌كنیم جو را وارد برنامه غذایی كرده و مصرف برنج سفید را كاهش دهید. این را ما نمی‌گوییم، نتایج پژوهشی كه در American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد.

در این پژوهش شركت‌كننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول از مصرف غلات كامل منع شدند و گروه دوم فقط غلات كامل مانند نان سبوس‌دار، جو دو سر، جو و برنج كامل مصرف كردند. این پژوهش دو هفته طول كشید. بعد از این مدت هر دو گروه به یك اندازه وزن كم كردند اما چربی سوزی در ناحیه شكم گروه دوم بیشتر از بقیه شركت‌كننده‌ها بوده است. توصیه می‌كنیم روزانه غلات كامل را در برنامه غذایی‌تان بگنجانید.

 

چربی سوزی با چای سبز

قطعا هیچ كس از چربی دور شكم خوشش نمی‌آید. چربی‌های این ناحیه نه تنها نازیباست بلكه به سلامتی بدن نیز آسیب می‌رساند. بهتر است چای سبز را دریابید. اگر هم چای سبز بنوشید و هم پیاده‌روی روزانه داشته باشید مطمئن باشید زودتر از آنچه فكرش را می‌كنید چربی‌هایتان آب می‌شود. در پژوهشی كه در این خصوص انجام شده است شركت‌كننده‌ها را به دو گروه تقسیم شدند.

گروه اول یك نوشیدنی حاوی «كاتچین» دریافت كردند و گروه دوم یك نوشیدنی بدون این ماده مصرف كردند. كاتچین یك آنتی‌اكسیدان فوق‌العاده قوی است. همه شركت‌كننده‌ها مجبور بودند كه هر هفته 180 دقیقه ورزش بویژه پیاده‌روی بكنند. بعد از 12 هفته چربی‌های از بین رفته دور شكم شركت‌كننده‌های گروه اول 7/4 درصد بیشتر از گروه دوم تخمین زده شد. دلیل علمی‌اش هم این است: كاتچین متابولیسم بدن را تحریك می‌كند و باعث چربی سوزی بیشتری می‌شود.

 

پروتئین و چربی سوزی

برای لاغری باید میزان كالری‌های دریافتی‌تان را كاهش دهید اما به پروتئین نیاز مبرم دارید. تخم‌مرغ هم یكی از منابع طبیعی پروتئین است. نتایج پژوهشی كه در Journal of Nutrition به چاپ رسیده است نشان می‌دهد افرادی كه رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند (یعنی 40 درصد پروتئین و 30 درصد كربوهیدرات‌ها) بعد از یك سال به میزان 38 درصد چربی بیشتری نسبت به افرادی كه كربوهیدرات‌های بیشتری مصرف می‌كنند (یعنی 55 درصد كربوهیدرات و 15 درصد پروتئین) از دست داده و لاغرتر شدند.

پروتئین‌ها باعث كاهش وزن می‌شوند به خاطر اینكه بدن برای تجزیه پروتئین‌های دریافتی به انرژی (كالری) بیشتری نیاز دارد. برای همین هم حسابی كالری می‌سوزاند تا پروتئین‌ها را هضم كند. زمانی كه لاغرتر می‌شوید همین پروتئین‌ها توده عضلانی‌تان را حفظ می‌كند. یعنی اینكه عضلاتتان آب نمی‌شود و فقط چربی‌هایتان از بین می‌رود. باید بدانید كه عضلات بیشتر از چربی‌ها كالری می‌سوزانند.

 

 

اگر می خواهید بیشتر بدانید : چربی سوز می خواهید؟ این ها را بخورید

 

 

از بین بردن چربی های شکم با مغزها

گردو، بادام و كلا میوه‌های صدفی یا پوسته‌دار باعث آب شدن چربی‌های دور شكم می‌شوند. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند كه مغزها و كلا میوه‌های پوسته‌دار تأثیر مثبتی روی تناسب اندام دارند به شرطی كه در مصرف آنها زیاده‌روی نكنید. دلیلش هم این است كه این میوه‌ها سرشار از فیبر، پروتئین و چربی‌های مفید هستند كه قادرند حساسیت بدن را نسبت به انسولین بالا برده و به كاهش وزن كمك كنند.

 

ماهی و چربی سوزی

به عقیده محققان امگا3‌ ها باعث كاهش توده چربی بدن می‌شوند. البته تاكنون به درستی مشخص نشده است این اسیدهای چرب با چه مكانیسمی به كاهش چربی‌ها كمك می‌كنند اما شما می‌توانید از ماهی‌های سرشار از امگا 3 برای خوش‌اندامی‌تان نهایت استفاده را ببرید. محققان در جریان بررسی‌های خود مشاهده كردند كه امگا3‌ها با اشتهای زیادی مقابله می‌كنند و تا دو ساعت بعد از مصرف ماهی‌های سرشار از این اسیدهای چرب گرسنگی به سراغتان نمی‌آید. توصیه می‌كنیم هر هفته دو وعده ماهی‌های چرب مانند ماهی آزاد، شاه ماهی، ماهی تن و قزل‌آلا میل كنید.

 

چربی های اضافی بدن تان را با سرکه بسوزانید

نتایج یك پژوهش آمریكایی نشان می‌دهد كه سركه باعث چربی سوزی می‌شود. در این پژوهش افرادی كه یك نوشیدنی حاوی 15 تا 30 میلی‌لیتر سركه مصرف كردند بعد از 12 هفته چربی بیشتری سوزانده و لاغرتر شدند. به عقیده محققان سركه ژنی را فعال می‌كند كه با تولید آنزیم‌هایی به تجزیه شدن چربی‌ها كمك می‌كند. البته منظورمان این نیست كه هر روز یك فنجان سركه سر بكشید. توصیه می‌كنیم هر روز 15 میلی‌لیتر سركه را در شیر یا نوشیدنی سالم دیگر حل كرده و میل كنید. چون در این صورت هم حالت اسیدی آن كاهش می‌یابد و به معده‌تان آسیب نمی‌زند و هم اینكه به چربی سوزی كمك می‌كند.

 

 

گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : روزنامه آرمان