آیا می‌توان فقط با خوردن میوه و تمرین‌های ورزشی وزن را کاهش داد؟ بله، می‌توانید. مقدار زیادی میوه‌های مشخص وجود دارد که با خوردن آنها...

آیا می‌توان فقط با خوردن میوه و تمرین‌های ورزشی وزن را کاهش داد؟ بله، می‌توانید. مقدار زیادی میوه‌های مشخص وجود دارد که با خوردن آنها ویتامین  C‌بدن تان افزایش یافته و وزنتان کاهش می‌یابد. در اینجا این میوه‌های مفید را به شما معرفی می‌کنیم:
 

گریپ فوروت

گریپ فوروت یکی از بهترین میوه‌های رژیمی است. تحقیقات نشان داده که نیمی از افرادی که با هر وعده غذایی شان گریپ فوروت استفاده می‌کنند در 4 ماه ، 3 پوند از وزن شان کاهش می‌یابد. اگر سه بار در روز آب گریپ فوروت بنوشید هم همان نتیجه را به شما خواهد داد. شاید این کاهش وزن زیاد به چشم نیاید اما این میوه مکمل خوبی برای فعالیت‌های ورزشی شما خواهد بود و از رژیم‌های غذایی هم برای کاهش وزن نیز سالم تر می‌باشد. همچنین این میوه قند کمی داشته و خطر ابتلا به دیابت را نیز کاهش می‌دهد. گفته می‌شود این میوه برای قلب هم مفید است.فقط یک شرط دارد. اگر از داروهایی برای روده و دستگاههای گوارشی استفاده می‌کنید حتما با پزشک خود در رابطه با استفاده از این میوه مشورت کنید.
 
انار

انار نیز یکی از میوه‌های بسیار مفید است. این میوه سرشار از مواد مغذی است و دارای آنتی اکسیدان‌هایی است که اثرات رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند. این آنتی اکسیدان‌ها از ایجاد چربی در رگ‌ها و ایجاد فشار خون جلوگیری می‌کند. اگر در رژیم غذایی تان در مصرف چربی احتیاط می‌کنید، این میوه باز هم در جلوگیری از انسداد شریان‌ها و حمله‌های قلبی بسیار کمک می‌کند. یک انار می‌تواند 16 درصد نیاز شما روزانه شما را به ویتامین    C‌تامین کند.
 
سیب

مصرف یک سیب در روز می‌تواند شما را از مراجعه به دکتر بی نیاز سازد. این میوه مقدار بسیار کمی کالری و چربی دارند، و در عوض از مواد مغذی و مفیدی مانند فیبر سرشار هستند. فیبر شکم را سیر می‌کند و این احساس سیری باعث می‌شود شما کمتر غذا بخورید و به همین خاطر به کاهش وزن شما کمک می‌کند. سیب آب زیادی دارد و همچنین شما را از پرخوری نجات می‌دهد. اگر در هفته پنج سیب یا بیشتر بخورید خیلی کمتر از دیگران به بیماری‌های ریه مبتلا می‌شوید.
نکته مهمی که این روزها خیلی بدرد مان می‌خورد این است که در سیب آنتی اکسیدان‌هایی وجود دارد که در هوای آلوده ریه ما را از اثرات مضر آن حفظ می‌کند. 
 
آواکادو

این میوه به خاطر چربی زیادش معروف است، اما چربی این میوه مضر نیست. این میوه سطح خیلی کمی کلسترول دارد و برای زردی چهره نیز بسیار خوب است. همچنین آواکادوها از پروتیئن سبزی‌ها نیز برخوردار هستند ، 11 ویتامین مختلف از جمله ویتامین E  و C  ، و همچنین 17 نوع ماده معدنی کمیاب دارند. این میوه به کاهش توده‌های چربی شما کمک می‌کند و از زوال مواد غذایی سالم در بدن شما جلوگیری می‌کند. اما به شرطی که فقط یک آواکادو در روز بخورید.
اینها چهار نوع از بهترین میوه‌هایی هستند که به بهبود و تسریع رژیم غذایی شما کمک می‌کنند. همه ما برای سالم ماندن باید از این میوه‌ها استفاده کنیم. اینها تنها چهار نوع از میوه‌هایی هستند که به شما دوستانی که می‌خواهید وزن خود را کم کنید کمک خواهد کرد؛ اگر در کنار مصرف این میوه‌ها از فعالیت‌های ورزشی غافل نشوید.
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
چگونه با وجود گردن درد تمرینات ورزشی کاهش وزنم را انجام دهم؟!
صحبت های متخصص تناسب اندام درباره لیپوساکشن!
مزایا و مضرات رژیم غذایی بدون فرآورده های لبنی و حیوانی
بهترین غذاهای رژیم گیاهی
راه‌كارهایی برای پیشگیری از چاقی پس از ازدواج