اما این خانم با انجام یك عمل جراحی و همچنین رعایت نوعی رژیم غذایی خاص و انجام ورزش 81 كیلوگرم از وزن خود كاسته و هدف نهایی وی رسیدن به وزن 90 كیلوگرم است

 

تا 7 ماه قبل ربكا گولدن 33 ساله 259 كیلوگرم وزن داشت اما این خانم با انجام یك عمل جراحی و همچنین رعایت نوعی رژیم غذایی خاص و انجام ورزش 81 كیلوگرم از وزن خود كاسته و هدف نهایی وی رسیدن به وزن 90 كیلوگرم است. شاید تصور چنین فرد چاقی برای شما هم دشوار باشد اما مرور وقایعی كه برای این خانم جوان در طول چند ماه اخیر رخ داده است (البته از زبان خودش) خالی از لطف نخواهد بود: 
 
*اگر شما ترازو در خانه داشته باشید متوجه خواهید شد كه حداكثر وزنی كه بیشتر این ترازوهای خانگی نشان می‌دهند در حدود 160 كیلوگرم است.

به همین دلیل به یك مركز مشاوره مراجعه كردم و خود را وزن كردم. باور كنید نمایشگر دیجیتالی این دستگاه عدد 259 كیلوگرم را نشان می‌داد. در آن زمان مشاور تغذیه بدون تردید تصور می‌كرد كه من به دلیل وزن زیاد مبتلا به دیابت، فشار خون و بیماری قلبی هستم اما جالب است بدانید كه به هیچ كدام از این بیماری‌ها مبتلا نبودم. با وجود وزن زیاد كارهای بسیاری مانند رانندگی را به تنهایی انجام می‌دادم اما قادر نبودم بدون كمك از روی زمین بلند شوم، با خودروهای ژاپنی رانندگی كنم و یا روی صندلی‌های معمولی رستوران بنشینم.

با آن كه از چاقی خود پشیمان و شرمنده نبودم اما چون هر روز خبرنگاران روزنامه‌ها برای مصاحبه با من مزاحمم می‌شدند و هیچ مردی به خواستگاری ام نمی‌آمد كلافه شده بودم. شاید سؤال كنید كه از چه زمانی چاق شدم.

من از كودكی چاق بودم و هنگامی كه تحصیلات دوره دبیرستان را به پایان رساندم 163 كیلوگرم وزن داشتم. من از آن زمان به بعد دیگر خود را وزن نكردم تا این كه 30 ساله شدم چون قصد نداشتم وزنم را كم كنم. سرانجام 8 ماه قبل تصمیم گرفتم كه با مراجعه به یك جراح روس لاغر شوم.

او می‌خواست با انجام عمل بای پس معده در كاهش وزن به من كمك كند. او به من قول داد كه در صورت انجام این عمل جراحی، رعایت یك رژیم غذایی سالم و ورزش كردن مداوم در طول 18 ماه وزن خود را به 90 كیلوگرم كاهش بدهم.

به هر حال این عمل جراحی بسیار خطرناك را با موفقیت انجام داد و در حالی كه تنها 7 ماه از عمل جراحی گذشته 81 كیلوگرم وزن كم كرده ام. البته هر روز یك كیلومتر شنا می‌كنم، شش وعده در روز غذاهای سبك می‌خورم و همواره به آینده خود فكر می‌كنم.

البته جراح روسی بارها تاكید كرده كاهش وزن من از یك سال دیگر مشهود خواهد شد چون با رعایت چنین رژیم غذایی ابتدا چربی‌های داخلی بدن می‌سوزد.

به هر حال به تمام افراد چاق توصیه می‌كنم كه از چاق بودن خود شرمنده نباشند چون اگر اراده قوی داشته باشند می‌توانند طی 18 ماه از لحاظ وزنی به یك انسان كاملاً عادی تبدیل بشوند.

 

البته باید در نظر داشت كه انجام عمل جراحی كه بسیار پرخطر است به عنوان اولویت آخر پیشنهاد می‌شود چون می‌توان با ورزش كردن و یك تغذیه سالم به راحتی وزن كم كرد.
 
گردآوری:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
منبع:hamshahrionline.ir
 
مطالب پیشنهادی:
چگونه با وجود گردن درد تمرینات ورزشی کاهش وزنم را انجام دهم؟!
صحبت های متخصص تناسب اندام درباره لیپوساکشن!
مزایا و مضرات رژیم غذایی بدون فرآورده های لبنی و حیوانی
بهترین غذاهای رژیم گیاهی
راه‌كارهایی برای پیشگیری از چاقی پس از ازدواج