من از روش كاهش وزن سریع برای لاغر شدن استفاده می كنم. با این كه تلاش زیادی می كنم اما این عمل به كندی انجام می شود. چرا؟
 

سؤال: من 39 ساله هستم و برای لاغری در گذشته از روش های كاهش وزن سریع استفاده می كردم و خیلی راحت بودم. بر طبق این عادت غذایی من هفته ای 5 تا 10 پوند می توانستم وزن كم كنم. اما حالا تلاش زیادی برای این كار می كنم و وزنم سخت كم می شود. این سختی در وزن كم كردن من در حال حاضر به خاطر سنم است؟

پاسخ: دلایل زیادی وجود دارد. سوخت و ساز یا مصرف انرژی با افزایش سن برای همه اندام ها كند می شود. در نتیجه برای نگه داشتن وزن خود ، بدنتان به كالری های كمتری نیاز دارد. از این به بعد میزان خوراك شما در توانایی شما برای از دست دادن و یا نگه داری وزنتان تاثیر مستقیم دارد. چون سوخت و ساز بدن آرام شده است اگر به اندازه زمانی كه در سن رشد بودید غذا مصرف كنید وزنتان به خاطر این كه سوخت و ساز آن زمان را ندارد افزایش می یابد.

حقیقت آن است كه فعالیت های مردم به تدریج بعد از گذراندن سن بلوغ كم می شود بنابراین اگر خوردن و مصرف انرژی در تعادل باشند كار ها بهتر انجام می شود اما اگر به همان میزان قبل غذا مصرف شود از كاهش وزن سخت تر می شود.به عادت های غذایی خود فكر كنید و برای آن ها راه هایی پیداكنید كه برای شما سلامتی، قدرت و لاغری را نه فقط در ماه های كم بلكه در طول مدت زندگی فراهم كند.اما 39 سال واقعا سن زیادی نیست، بنابراین شما شاید با نخوردن كالری بالا و غذا های كم ارزش تاثیرات چشم گیری نبینید. شما هدف خود را كه در گذشته برای كاهش وزن داشتید را باور دارید.

شما با عادت غذایی كه به شما پیشنهاد شده بود بار ها خیلی سریع وزن خود را كم كردید . اما برای نگه داری وزن از دست رفته ی خود تلاش نكردید و بار ها این عمل كاهش سریع وزن را تكرار كردید كه هرگز پایدار نبوده است ( به طوری كه هرگز نتوانستید وزن خود را به طور مكرر پاین نگه دارید) بنابراین بعد از هر باری كه برای كاهش وزن خود تلاش می كردید دوباره وزن قبلی خود را به دست می آوردید. و هر بار آثار چاقی در بدنتان بیشتر از قبل می شد. شما باید روشی را اجرا كنید تا زمانی كه به وزن ایده آل خود رسیدید خود را نگه دارید. سابقه ی شما در این نوع عادت غذایی كه مثل یویو می ماند بدنتان را برای كاهش وزن مقاوم ساخته است.

شما هیچ اطلاعاتی روی جریان بدنتان ندارید تا یك برنامه یا یك ورزش و رژیم برای خود تهیه كنید. اما اگر چاقی تان مثل آن چه كه در جامعه رایج است باشد، شما علاوه بر این كه باید برای كاهش وزن خود بلكه برای حفظ آن نیز تلاش كنید و سختی بكشید. پس نگه داری وزن های كم شده راه حل است، چون شما تجربه ی ازدست دادن وزن را تا 10 پوند داشتید اگر به عقب برگردید سعی در نگه داری آن دارید و مكررا به این كار خود ادامه می دادید.در آمریكا اجتماع وابسته به رژیم غذایی یادداشت های رسمی ارائه داده است و در آن راهنمایی هایی برای مدیریت در كاهش وزن و نگه داری آن بر اساس تحقیق بر مكانیسم فیزیولوژیكی بر سطح احساسات گرسنگی ، بافت های چربی، ذخیره ها، و دیگر فاكتور ها در دراز مدت و كوتاه مدت بررسی و بیان شده است. تا وزن بدن در تعادل بماند.

خوردن كالری را نسبت به استفاده های بدنتان كاهش دهید. اجتماع وابسته به رژیم غذایی آمریكا راه هایی ارائه داده كه به وسیله ی آن می توانید با انجام كار های روزانه كالری ها ، چربی ها، كربوهیدرات های خود را به راحتی كنترل كنید. بنا بر این شیوه و طرح با مصرف 250 تا 1000 كالری به طور هفتگی 1 یا 2 پوند وزن كم می كنید. برای مثال اگر شما در روز 2600 كالری مصرف می كنید با سوزاندن 300 تا 500 كالری قادرید وزن خود را ثابت نگه دارید كه این میزان از ورزش كردن و یا اعمال دیگر سوزانده می شود.

اگر شما فرد چاقی هستید، اشتیاق زیادی برای از دست دان چربی های بدن خود به یك باردارید. اما برای كاهش چربی ها باید استراتژی را اجرا كنید كه برای تمام عمرتان كار آمد باشد.برای ماندگاری روی وزن و پیشگیری از چاقی باید به انجام ورزش های منظم روزانه اهمیت زیادی بدهید. بیشتر تحقیقات و تجربه ها نشان داده است كه بدن به 60 دقیقه ورزش و فعالیت های فیزیكی در روز نیاز دارد. افرادی كه برای اولین بار می خواهند ورزش را شروع كنند باید از 10 تا 15 دقیقه در روز شروع كرده و طی دوره های زمانی آن را افزایش دهند.

ورزش مزایای زیادی از قبیل تعادل وزن بدن، افزایش قدرت و شناخت توانایی ها با توجه به سنتان را دارد. ورزش را به طور مرتب در زندگی خود انجام دهید.بنابراین اگر می خواهید وزن خود را كم كنید به جای استفاده از برنامه های كوتاه مدت كه شما را دوباره به جای اولتان بر می گرداند، راه هایی را پیدا كنید كه به وسیله ی آن عادت های بد غذایی خود را كنار گاشته و نه فقط برای ماه های كم بلكه برای تمام مدت زندگی خود را لاغر نگه دارید.
 
 
تهیه و ترجمه:گروه سبک زندگی سیمرغ
www.seemorgh.com/lifestyle
اختصاصی سیمرغ
 
مطالب پیشنهادی:
مقاومت بدن در برابر رژیم لاغری  
آیا بالا رفتن از پله‌ها در بزرگ شدن ماهیچه‌ها موثر است؟  
صحبت های متخصص تناسب اندام در مورد یوگا و کاهش وزن!
 چگونه با وجود گردن درد تمرینات ورزشی کاهش وزنم را انجام دهم؟!
صحبت های متخصص تناسب اندام درباره لیپوساکشن!