زومبا ( بهترین ورزش برای لاغری ) و 11 نکته که باید در موردش بدانید!
 زومبا، ورزش زومبا یا رقص زومبا یکی از بهترین و شادترین روش ها برای لاغری است. در ادامه به شما 11 نکته جالب که در مورد این ورزش شاد نمی دانستید می گوییم

 زومبا، ورزش زومبا یا رقص زومیا برای لاغری

سوچتا پل، مربی و تنها متخصص زومبای تحصیل‌کرده‌ی هند که مجوز رسمی آموزش زومبا دارد، می‌گوید: ورزش یا رقص زومبا همیشه یک اتفاق خوش یمن نامیده می‌شود. در ادامه 11 نکته خیلی جالب درباره زومبا( رقص ورزشی) را برای شما بیان می کنیم.

روزی آلبرتو بتو پرز، مربی ایروبیک کلمبیایی در دهه‌ی ۹۰ فراموش کرد نوارهای موسیقی‌اش را همراه خود به کلاس ببرد، اما باید کلاس را برگزار می‌کرد. او رقصنده‌ی لاتین خارق‌العاده‌ای هم بود، پس همین کار را کرد ـ فی‌البداهه کار کرد. سراغ ماشینش رفت و نوارهای موسیقی لاتین‌اش را برداشت و در کلاس پخش کرد. بعد حرکات رقص لاتین را با حرکات ایروبیک ترکیب کرد و این اولین کلاس زومبای غیررسمی بود. بنابراین ما آن را یک اتفاق خوش یمن می‌نامیم. از آن روز به بعد و طی ۱۲ سال زومبا‌ به شدت رشد کرده است. سایت رسمی زومبای آمریکا شمار رقصندگان زومبا را ۱۵ میلیون نفر در ۱۸۰ کشور دنیا اعلام کرده است.

بیشتر بدانید : چربی سوزی زومبا بیشتر است یا تی آر ایکس و پیلاتس، با کدام سریع تر لاغر می شویم؟

حفظ آمادگی بدنی و سرگرمی با زومبا
حفظ آمادگی بدنی و سرگرمی با زومبا,زومبا ( بهترین ورزش برای لاغری ) و 11 نکته که باید در موردش بدانید!

ورزش روزانه کلید سلامتی است، اما برای بسیاری از افراد نرمش و حرکات تکراری جذاب نیست و حوصله‌شان را سر می‌برد. خیلی افراد دوست دارند که از ورزش کردن لذت ببرند. ورزش در واقع یعنی حرکت و هماهنگ‌ترین و شاید دلچسب‌ترین و زیباترین حرکات رقص است. زومبا هم فواید جسمانی و هم فواید روحی دارد. می‌توانید فواید این ورزش را به دو بخش تقسیم کنید:

الف. جسمانی : کالری می‌سوزاند و ورزشی برای تمام بدن است، برای تناسب اندام عالی است.

ب. روحی : این ورزش یک داروی نشاط‌آور است. لذتی هیجان‌انگیز. همه چیز را فراموش می‌کنید ـ به ویژه استرس زندگی روزمره را. همچنین سلامت روح‌تان را بهبود می‌دهد و تصویر جسمانی‌تان را ارتقا می‌دهد که باعث می‌شود احساس بهتری داشته باشید.

موسیقی زومبا

موسیقی زومبا‌ موسیقی پرنشاط لاتین است که از موسیقی‌ و رقص‌های اسپانیایی‌تبارها و آفریقایی تبارهای آمریکا (هیپ‌هاپ)، کارائیب (سوکا و سالسا و مرنگ) و برزیل (سامبا) و امثال آن الهام گرفته است. ـ سالسا، مرنگ، رومبا، رگاتون. اما در ۵ سال گذشته به ژانر موسیقی بین‌المللی تبدیل شده است ـ بالیوود و بانگرا در آن گنجانده شده و از رقص شکم هم استفاده می‌شود. حتما از شنیدن آن که تعدادی از هنرمندان بین‌المللی فقط برای زومبا‌ موسیقی می‌سازند، تعجب می‌کنید. هنرمندان برنده‌ی جایزه‌ی گرمی مانند پیت‌بول، ددی یانکی، وایکلف موسیقی مختص زومبا می‌سازند. موسیقی زومبا بسیار گیرا و شاد است و با آن احساس صمیمیت می‌کنید.

کالری سوزی در ورزش زومبا

کالری سوزی بزرگ‌ترین فایده‌ی زومبا‌ است. سوچتا می‌گوید: اول آن‌که در هر جلسه‌ی یک ساعتی زومبا‌ ، می‌توانید بین ۵۰۰- ۸۰۰ کالری بسوزانید. می‌توانید یک یا دو بار در روز زومبا برقصید، کاملا به شما بستگی دارد. اما هر جلسه زومبا باعث می‌شود بدون احساس خستگی، ۵۰۰ -۸۰۰ کالری بسوزانید. در زومبا‌ ، ذهن‌تان در کلاس حضور دارد ـ سعی می‌کنید گام‌ها را یاد بگیرید، و در عین حال از انجام حرکات با موسیقی لذت می‌برید. زومبا ورزشی با لباس مبدل است. مثل باشگاه رفتن کسل کننده نیست ـ که ست‌ها و تکرارهای خسته کننده داشته باشد؛ به همین خاطر است که آدم‌‌ها آن را ادامه می‌دهند و موثر واقع می‌شود.

زومبا و تمرین قدرتی

قطعا زومبا‌ یک ورزش هوازی است، ولی عضله‌سازی و تمرین قدرتی چه می‌شود؟ سوچتا می‌گوید:‌ زومبا ترکیبی از تمرین‌های هوازی و قدرتی است. زومبا‌ شامل تمرین‌هایی زیادی با وزن بدن است، بنابراین لازم نیست وزنه بزنید. زومبا پرس سینه و بالا بردن دست‌ها روی سر را هم در بر می‌گیرد. قسمت مربوط به تناسب اندام زومبا‌ به نحوه‌ی آموزش مربی بستگی دارد ـ به این ترتیب از تمام عضلات تمام بدن‌تان استفاده می‌کنید، و در عین حال ورزش‌های هوازی‌تان را هم انجام می‌دهید.

زومبا‌ بیش‌تر ورزشی است که به تجهیزات نیاز ندارد

زومبا اسکوات و جهش هم دارد. می‌توانید با زومبا‌ یک شکم شش تکه بسازید و بهترین مثال آن مربی زومبا‌ آلبرتو بتو پرز است. او عضلات شکم شش تکه‌ی فوق‌العاده‌ای درد. با زومبا‌ می‌توانید از شر چربی‌هایتان خلاص شوید.

انواع رقص زومبا
انواع رقص زومبا,زومبا ( بهترین ورزش برای لاغری ) و 11 نکته که باید در موردش بدانید!

زومبا‌ انواع مختلف دارد که بر اساس گروه‌های سنی و همچنین مهارت در اجرای حرکات متفاوت است. برخی از انواع آن با وسیله انجام می‌شود، نوعی در استخر و نوعی بر روی صندلی.

زومبا تونینگ (فرم دهی)

وقتی در مورد تمرین‌های قدرتی زومبا تونینگ صحبت می‌کنیم، در واقع از دمبل استفاده می‌کنیم. آن‌ها دمبل‌های واقعی نیستند، بلکه شبیه ساز ماراکا هستند و دسته‌یزومبا‌ تونینگ نامیده می‌شوند. می‌توانید واقعا آن‌ها را تکان دهید چون سنگین هستند ـ وزن توزیع‌شده دارند. و با استفاده از این وزنه‌ها کلاس به پایان می‌رسد.

زومباتومیک 

زومبای بچه‌ها. این ورزش به ویژه با افزایش چاقی کودکان قابل توجیه است. کودکان در صورت سرگرم‌کننده نبودن، ورزش نمی کنند. اینجا است که زومبا‌ از طریق رقص و ورزش، عنصر سرگرمی را اضافه می‌کند.

آکوا زومبا 

زومبای در استخر. فشار کتری به مفاصل وارد می‌کند و به خاطر مقاومت دو سویه، موثرتر است ـ مقاومت علیه جاذبه و علیه شناوری آب. این نوع زومبا‌ برای افراد مبتلا به آرتریت، کسانی که نمی‌خواهند عرق کنند، و افرادی که استخوان درد یا کمردرد دارند عالی است.

زومبای با استفاده از یک صندلی 

جدیدترین نوع زومبا‌ ؛ زومبای با استفاده از یک صندلی. تمام این ورزش با استفاده از یک صندلی انجام می‌شود؛ برای ورزش عضلات مرکزی بدن و تمام آن فوق‌العاده است. می‌توانید اسکوات و جهش را با زومبا‌ سناتو انجام دهید.

زومبا گلد

زومبای سالمندان. این ورزش به روشی سرگرم‌کنند و جالب، شما را متناسب نگه می‌دارد. زیبایی این ورزش آن است که می‌توانید حرکات و گام‌هایتان را تغییر دهید. در آغاز کلاس زومبا‌ مربی اعلام می‌کند که می‌توانید با سرعت خودتان حرکات را انجام دهید.



بیشتر بدانید : این ورزش چربی سوزی و میل جنسی تان را چند برابر می کند

بیشتر بدانید : بهترین ورزش برای تناسب اندام بانوان


 گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ
seemorgh.com/lifestyle
منبع : bazdeh.org