پیروزی بایرن مونیخ در هفته پنجم بوندسلیگا
تیم‌های مدعی بایرن مونیخ و وولفسبورگ حریفانشان را در بوندس لیگا شکست دادند.

هفته پنجم لیگ آلمان (بوندس لیگا) عصر شنبه با برگزاری پنج دیدار ادامه یافت که در حساس‌ترین بازی، تیم دارمشتات(Darmstadt 98) - تیم تازه‌صعودکرده به این رقابت‌ها - برابر بایرن مونیخ(Bayern Munich) مدافع عنوان قهرمانی قرار گرفت که این دیدار در نهایت با سه گل برتری به سود تیم باواریایی به پایان رسید.

شاگردان پپ گواردیولا(Pep Guardiola) که هفته گذشته توانسته بودند در لیگ قهرمانان اروپا المپیاکوس(Olympiacos) را شکست دهند، به پیروزی در این دیدار نیاز مبرمی داشتند تا رقابتشان را با بورسیا دورتموند(Borussia Dortmund) در صدر جدول ادامه دهند. به همین خاطر این مربی اسپانیایی با چند تغییر، تیمش را روانه میدان کرد و چندین بازیکن جوان به ترکیب تیمش اضافه کرد. حضور این بازیکنان جوان باعث ایجاد طراوت در بازی بایرن مونیخ شد و این تیم در دقیقه 20 موفق شد به گل برتری دست یابد. آرتورو ویدال(Arturo Vidal) هافبک فصل قبل یوونتوس(Juventus) توانست اولین گل مسابقه را به نام خود ثبت کند تا خیال بایرنی‌ها از پیروزی راحت شود.

نیمه نخست این دیدار دیگر گلی در بر نداشت تا دو تیم نیمه دوم را آغاز کنند. در این نیمه بایرن موفق شد با گلزنی کومان(Kingsley Coman) در دقیقه 62 به گل دوم برسد. البته این پایان کار نبود و در ادامه سباستین رودی(Sebastian Rode) توانست زننده گل سوم بایرن مونیخ باشد تا این دیدار با برتری سه بر صفر مدافع عنوان قهرمانی به پایان برسد.

در دیگر دیدار مهم این هفته بوندس لیگا، وولفسبورگ(Wolfsburg) نایب قهرمان فصل گذشته در خانه پذیرای هرتابرلین(Hertha BSC) بود که این دیدار با برتری دو بر صفر سبزپوشان به پایان رسید. هر دو گل شاگردان هکینگ(Hecking) را در این دیدار، باس دوست(Bas Dost) به ثمر رساند تا این مهاجم هلندی گلزن بار دیگر ارزش‌های خود را نشان داده باشد.

همچنین کلن(FC Köln) در دیداری خانگی به مصاف مونشن گلادباخ(Borussia Mönchengladbach) رفت که این دیدار نیز با برتری یک بر صفر میزبان به پایان رسید. هر دو تیم برای کسب برد انگیزه زیادی داشتند تا به وضعیت خود در جدول رده‌بندی سر و سامان ببخشند ولی در نهایت این کلن میزبان بود که با گلزنی آنتونی مودست(Anthony Modeste) سه امتیاز مسابقه را از آن خود کرد.

همچنین دیدار دو تیم هامبورگ(Hamburger) و فرانکفورت(Eintracht Frankfurt) برنده‌ای نداشت و با تساوی بدون گل به پایان رسید. وردربرمن(Werder Bremen) نیز در خانه با یک گل برابر تیم تازه‌ صعود‌ کرده اینگول اشتاد(Ingolstadt) شکست خورد.

در جدول رده‌بندی، بایرن مونیخ با یک بازی بیشتر و 15 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. بایرنی‌ها تمام دیدارهای خود را در لیگ آلمان با برد پشت سر گذاشته‌اند.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir