بازگشت رویایی آرسنال به لیگ قهرمانان اروپا
تیم فوتیال آرسنال موفق شد با برتری 3 بر صفر برابر المپیاکوس به رویای صعود خود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان جامه عمل بپوشاند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید تا تکلیف تیم های صعود کننده به مرحله بعد این رقابت ها مشخص شود.

گروه E

بایرلورکوزن یک – بارسلونا یک

رم صفر – باته بوریسوف صفر

بایرلورکوزن(Bayer 04 Leverkusen) در حالی که امیدوار بود با برتری در این دیدار و توقف رم(A.S. Roma) برابر باته(BATE Borisov)، جواز حضور در مرحله بعد را به دست آورد، دومین تیم حذف شده آلمانی در این رقابت ها بود. این تیم آلمانی در خانه پذیرای بارسلونا(Barcelona) بود که این دیدار برنده ای نداشت و با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ابتدا هنرنمایی مسی(Lionel Messi) در دقیقه 20 باعث شد تا این بازیکن که معمولا برابر تیم های آلمانی خوب گلزنی می کند در این دیدار هم گلزنی کند. مسی یک‌بار در لیگ قهرمانان برابر لورکوزن توانسته بود در یک دیدار 5 گل به ثمر برساند. با این حال برتری آبی واناری‌ها 3 دقیقه به طول انجامید تا خاویرهرناندس(Javier Hernández) مکزیکی دروازه بارسلونا را باز کند تا هواداران منچستر(Manchester United) حسرت از دست دادن این بازیکن را بخورند. این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا لورکوزن راهی لیگ اروپا شود.

در دیگر دیدار این گروه در یک دیدار سرد و کسل کننده دو تیم رم و باته بوریسوف برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا رمی‌ها تنها با 6 امتیاز به عنوان تیم دوم از این گروه راهی مرحله بعدی لیگ قهرمانان اروپا شوند تا یکی از ضعیف‌ترین تیم های صعود کرده به مرحله بعدی این رقابت ها باشند.

جدول گروه

1- بارسلونا 14 امتیاز

2- رم 6 امتیاز

3- لورکوزن 6 امتیاز

4- باته 5 امتیاز

گروه F

المپیاکوس صفر – آرسنال 3

دیناموزاگرب صفر – بایرن مونیخ 2

آرسنال(Arsenal) تمام ناممکن‌ها را ممکن کرد و در حالی که تا همین چند هفته پیش کسی شانسی برای صعود توپچی ها قائل نبود و این تیم را تیم حذف شده از لیگ قهرمانان می دانستند در حالی برابر المپاکوس(Olympiacos) به میدان رفت که باید برای صعود با برتری 2 گل یا بیشتر، بازی را به سود خود به پایان می برد. همین باعث شده بود تا ونگر(Arsène Wenger) هر چه در چنته دارد برای این دیدار رو کند و حتی والکات(Theo Walcott) را نیز به میدان فرستاد. ولی ستاره ونگر در این دیدار اولیویه ژیرو(Olivier Giroud) بود که با هت تریک خود در این دیدار مهر تاییدی بر صعود ونگر و تیمش به مرحله بعد زد. این بازیکن در نیمه نخست یکبار و دو بار در نیمه دوم برای تیمش گلزنی کرد که گل سوم او از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید تا این دیدار با برتری 3 بر صفر آرسنال به پایان برسد و این تیم بعد از بایرن مونیخ(Bayern Munich) به مرحله بعد صعود کند. باید منتظر باشیم و ببینیم بازهم قرار است آرسنال در مرحله بعد با بارسلونا روبه‌رو شود یا خیر.

بایرن مونیخ تیم از پیش صعود کرده در یک دیدار تشریفاتی برابر دیناموزاگرب(Dinamo Zagreb) با دو گل به برتری رسید. هر دو گل باواریایی ها را در این دیدار که به ترکیبی از بازیکنان اصلی و ذخیره به میدان آمده بودند روبرت لواندوفسکی(Robert Lewandowski) به ثمر رساند که این روزها زمزمه پیوستن او به رئال مادرید(Real Madrid) به گوش می‌رسد.

جدول گروه

1- بایرن مونیخ 15 امتیاز

2- آرسنال 9 امتیاز

3- المپیاکوس 9 امتیاز

4- دیناموزاگرب 3 امتیاز

گروه G

چلسی 2 – پورتو صفر

مکابی صفر – دیناموکیف یک

چلسی(Chelsea) و پورتو(Porto) در دیداری حساس در حالی برابر هم به میدان رفتند که دو تیم خطر حذف شدن را حس می کردند. مورینیو(Mourinho) در این دیدار که حساس ترین بازی فصل چلسی بود فابرگاس(Cesc Fàbregas) را بازی نداد و روی نیمکت ذخیره ها قرار داد. آبی پوشان لندنی در این دیدار عملکرد بسیار خوبی داشتند و همان چلسی فصل قبل بودند که همه انتظار داشتند. آنها دو بار گلزنی کردند و چندین بار نیز توپ هایشان وارد دروازه نشد.

گل اول را روی حرکت دیگو کاستا(Diego Costa) مدافع پورتو به اشتباه درون دروازه خودی قرار داد البته این گل با دقت داور کناری ثبت شد تا داورهای کنار دروازه هم تاثیر خودشان را بروز دهند. از اتفاقات جالب درگیری کاستا و کاسیاس(Iker Casillas) در این نیمه بود که هر دو در تیم ملی اسپانیا بازی می کنند ولی در پایان نیمه نخست به سمت همدیگر رفتند و با هم خوش و بش کردند.

در نیمه دوم ویلیان(Willian) بهترین بازیکن این فصل چلسی پاس ادن هازارد(Eden Hazard) را به گل دوم تیمش تبدیل کرد. در ادامه چلسی صاحب چندین موقعیت گل شد که درخشش کاسیاس و بدشانسی مانع گلزنی چلسی شد. یکبار هم دیرک دروازه مانع گلزنی ادن هازارد در این دیدار شد تا این دیدار با برتری 2 بر صفر چلسی به پایان برسد و مورینیو تیم سابق خود را از اروپا حذف کند.

در دیگر دیدار دیناموکیف(Dynamo Kyiv) موفق شد با یک گل مکابی(Maccabi Tel Aviv) را شکست دهد تا به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد این رقابت ها شود. دنیس هارماش(Denys Harmash) در دقیقه 16 تک گل تیمش را به ثمر رساند.

جدول گروه

1- چلسی 13 امتیاز

2- دیناموکیف 11 امتیاز

3- پورتو 10 امتیاز

4- مکابی صفر امتیاز

گروه H

والنسیا صفر – لیون 2

خنت 2- زنیت یک

در یکی از کم هیجان ترین گروه های لیگ قهرمانان، والنسیا(Valencia) که کورسوی امیدی برای صعود به مرحله بعد داشت در خانه با هدایت گری نویل(Gary Neville) با دو گل مغلوب لیون(Olympique Lyonnais)، ضعیف ترین تیم این گروه شد تا از این رقابت ها حذف شود. 'کورنت' و لاکازات(Alexandre Lacazette) در این دیدار گلزنی کردند.

در دیگر دیدار خنت(Gent) اولین شکست زنیت(Zenit Saint Petersburg) را در این فصل رقم زد و با نتیجه 2 بر یک این تیم را شکست داد تا این تیم بلژیکی نیز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی این رقابت ها شود.

جدول گروه

1- زنیت 15 امتیاز

2- خنت 10 امتیاز

3- والنسیا 6 امتیاز

4- لیون 4 امتیاز

قرعه کشی مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها دوشنبه برگزار خواهد شد.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir