شکست دورتموند در لیگ اروپا
لیورپول با تساوی در زمین سیون سوئیس به عنوان تیم نخست راهی مرحله حذفی لیگ اروپا شد. دورتموند نیز در دیداری خانگی برابر پائوک سالونیکای یونان شکست خورد.

هفته آخر از مرحله گروهی لیگ اروپا با برگزاری چند دیدار ادامه یافت که در یکی از دیدارهای مهم لیورپول(Liverpool) که پیش از این صعودش را به مرحله حذفی لیگ اروپا قطعی کرده بود در سوئیس برابر سیون(Sion) به میدان رفت که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید تا قرمزپوشان آنفیلد به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله حذفی شود.

در این دیدار دو تیم موقعیت چندانی برای باز کردن دروازه هم نداشتند. لیورپول در یکی از معدود موقعیت های خود در دقیقه 48 می توانست با همکاری اوریگی(Divock Origi) و میلنر(James Milner) به گل برسد که دروازه بان سیون این موقعیت را دفع کرد.

همچنین فیرمینو(Roberto Firmino) نیز یکبار در این دیدار فرصت بسیار خوبی را برای گلزنی از دست داد. در دقیقه 84 سانتر دیگری از سوی اسمیت(Brad Smith) برای اوریگی فرستاده شد که بازهم این مهاجم بلژیکی قدر این توپ را ندانست تا بازی با تساوی بدون گل به پایان برسد.

در دور آخر از مرحله گروهی لیگ اروپا دورتموند(Borussia Dortmund) نیز میزبان پائوک(PAOK) بود که در نهایت با یک گل مقابل این تیم شکست خورد. تک گل این بازی را روبرت ماک(Róbert Mak) در دقیقه 33 وارد دروازه دورتموندی ها کرد تا این تیم با 10 امتیاز در شب پیروزی کراسنودار(Krasnodar) به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی صعود کند. کراسنودار با پیروزی مقابل گابالا(Gabala) با 13 امتیاز به عنوان تیم اول به مرحله بعدی رقابت ها صعود کرد.

همچنین ناپولی(Napoli) در خانه با نتیجه 5 بر 2 مقابل لژیا(Legia Warsaw) به پیروزی رسید. صدرنشین فوتبال ایتالیا در این دیدار توانست با برتری پرگل با قدرت راهی مرحله حذفی شود.

گل های این بازی را ناتانیل چالوبا(Nathaniel Chalobah) 32، لورنزو اینسینیه(Lorenzo Insigne) 39، خوزه کایخون(José Callejón) 57 و دریس مرتنس(Dries Mertens) در دقایق 65 و 90 برای ناپولی به ثمر رساندند تا این تیم بدون رقیب در این گروه به راحتی به مرحله بعدی لیگ صعود کند. در این گروه 'میدتی لند' فنلاند با 8 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی رسید.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir