صعود دورتموند و منچستریونایتد در لیگ اروپا
تیم‌های دورتموند و منچستریوناتید با برتری برابر حریفان خود به مرحله بعدی لیگ اروپا راه یافتند و تیم‌های فیورنتینا و ناپولی نیز حذف شدند.

در ادامه لیگ اروپا، منچستریونایتد(Manchester United) بدون آنتونی مارسیال(Anthony Martial) مصدوم که قبل از بازی مصدوم شد توانست با برتری 5 بر یک برابر میتیلند(Midtjylland) راهی مرحله بعد شود. در این دیدار ابتدا دروازه یونایتد باز شد ولی 'راشفورد' دو بار و مدافع حریف برای یونایتد گلزنی کردند تا خیال یونایتد راحت شود. البته ماتا(Juan Mata) یک ضربه پنالتی را هم از دست داد. در ادامه هررا(Ander Herrera) از روی نقطه پنالتی و ممفیس دیپای() دیگر گل‌های شیاطین سرخ را به ثمر رساندند تا یونایتد به مرحله بعد لیگ اروپا برسد.

همچنین تاتنهام(Tottenham Hotspur) با برتری 3 بر صفر برابر فیورنتینا(Fiorentina)، این تیم ایتالیایی را از لیگ اروپا حذف کرد. میسون(Ryan Mason)، لاملا(Érik Lamela) و مدافع حریف برای تاتنهام گلزنی کردند. بازی رفت دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود و تاتنهام با پیروزی در این بازی به مرحله بعد رقابت‌ها صعود خواهد کرد.

شالکه(Schalke 04) نیز با شکست 3 بر صفر برابر شاختار(Shakhtar Donetsk) حذف شد. در این دیدار شاگردان لوچسکیو(Mircea Lucescu) با گل دقیقه 26 مارلوس(Marlos) پیش افتادند و سپس توانستند مقاومت خوبی در زمین شالکه از خود نشان دهند. با دو گل فریرا(Facundo Ferreyra) و کوولنکو(Viktor Kovalenko) در دقایق 63 و 78، کار برای شالکه به اتمام رسید و شاختار قاطعانه راهی مرحله بعدی شد.

همچنین ویارئال(Villarreal) که در اسپانیا با یک گل برابر ناپولی(Napoli) به برتری رسیده بود در دیدار برگشت برابر این تیم به تساوی یک بر یک رسید تا شب تلخ نمایندگان ایتالیا ادامه داشته باشد.

دورتموند(Borussia Dortmund) هم موفق شد همچون بازی رفت برابر پورتو(Porto) به برتری برسد و این بار در پرتغال با یک گل میزبانش پورتو را شکست دهد و راهی مرحله بعد شود.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir