مساجدی: ایران را خوب آنالیز کرده بودیم
مساجدی مربی تیم ملی والیبال ژاپن گفت: ایران را خوب آنالیز کرده بودیم و این آنالیز خیلی به ما کمک کرد.

احمد مساجدی مربی تیم ملی والیبال ژاپن گفت: در بازی فینال می دانستیم که می خواهیم در مقابل تیم خوبی بازی کنیم. درست است که می گویند تیم والیبال ب ایران است اما بعضی بازیکنان زمانی که من در تیم ملی بودم در آن سه سال جزو یاران اصلی ما بودند و این تیم خیلی قوی بود.

وی در ادامه افزود: حضور من در کنار تیم باعث شد تا روحیه مضاعفی به بازیکنان ژاپن بدهد. ایران را خوب آنالیز کرده بودیم و این آنالیز خیلی به ما کمک کرد. از نظر روحی و روانی شناختی که از بازیکنان ایران داشتم چند درصدی به ما کمک کرد تا در جاهای خاص بتوانیم موفق باشیم.

مساجدی درباره علت باخت ایران گفت: تاکتیک را کاملا روان اجرا کردیم اما ایران تاکتیک پذیر نبود و شاید علتش دیر جمع شدن تیم باشد.

وی همچنین درباره اینکه چرا در هنگام حمله و سرویس ایران، به بازیکنان ژاپن اعلام می کرد تا قسمت هایی از عقب زمین را پوشش دهند، گفت: با شناختی که از تیم ایران داشتم، می دانستم که حمزه زرینی و پیروت پور به کجا ضربه می زنند و کدام نقاط حساس را باید پوشش دهیم.

مربی تیم ملی والیبال ژاپن در پاسخ به این سوال که ژاپن 80 درصد قهرمانی اش را از شما دارد، گفت: نمی توان این را گفت. بازیکنان ژاپن خیلی زحمت کشیدند. ما دو سال است که سخت تمرین می کنیم و زحمت می کشیم و این به ما کمک کرد تا قهرمان شویم.


تهیه و تدوین: گروه ورزشی سیمرغ
seemorgh.com/sport
اختصاصی سیمرغ/ نیما ایوبی