صحبت های سرمربی ایتالیایی تیم ملی والیبال زنان ایران درباره حجابش
سرمربی تیم ملی والیبال زنان ایران گفت: ولاسکو در ایتالیا هم بسیار محبوب است و همه او را دوست دارند. من و ولاسکو سال‌ها با هم همکاری داشتیم و ارتباط دوستانه‌ای با هم داریم

الساندار کمپدلی: مافیا در ایتالیا وجود دارد

الساندار کمپدلی که به تازگی هدایت تیم ملی والیبال بانوان ایران را بر عهده گرفته اهل ایتالیا است و سابقه همکاری با خولیو ولاسکو را دارد. او در گفت‌وگویی به سؤالات مختلفی که عمدتاً غیروالیبالی بودند پاسخ داد:

در این مدت که در ایران حضور دارید چقدر با فرهنگ و جامعه ایران آشنا شدید؟

من هنوز آنچنان که باید با جامعه ایران آشنا نشده‌ام؛ چون فقط در اردوهای تیم ملی حضور داشته‌ام و فرصت نشده میان مردم بروم.

در ایران تفکری وجود دارد مبنی بر اینکه مردم ایتالیا شباهت‌هایی در فرهنگ و نوع زندگی با مردم ایران دارند. با توجه به اینکه شناخت شما از مردم ایران فقط به بازیکنان تیم ملی محدود می‌شود این تشابه فرهنگی را احساس کرده‌اید؟

فرهنگ ایران برای من بسیار قابل احترام است؛ اما با فرهنگ ایتالیا متفاوت است. مثلاً من از روزی که به ایران آمدم به حجاب احترام گذاشتم و آن را پذیرفتم؛ اما هنوز برای من تازگی دارد. البته برای من جالب است که زنان در ایران جایگاه‌های مدیریتی مهمی در حوزه‌های سیاست و ورزش در اختیار دارند؛ اما در ایتالیا اینگونه نیست. حتی تعداد مربیان زن ایران که دارای گواهینامه بین‌المللی هستند از مربیان زن ایتالیایی بیشتر است.

در ایران سینمای ایتالیا و بازیگرانی مثل رابرت دنیرو و آل پاچینو محبوبیت زیادی دارند و بسیاری از مردم ایران فیلم پدرخوانده را دیده‌اند. در بسیاری از فیلم‌های ایتالیایی مثل همین فیلم پدرخوانده، مافیای ایتالیا به نمایش گذاشته شده است. واقعاً در ایتالیا چنین مافیایی وجود دارد؟

مافیای ایتالیا در فیلم‌های سینمایی بزرگنمایی نشده و واقعیت دارد و یک حقیقت است. هر کشوری مسائلی دارد که پنهانی است و در هر دوره کم و زیاد می‌شود. مافیا بخشی از واقعیت‌های ایتالیا است؛ ‌اما همانطور که گفتم در بازه‌های مختلف زمانی میزان فعالیت مافیا کم و زیاد می‌شود.

ولاسکو با تیم ملی والیبال مردان ایران عملکرد موفقی داشت و همچنان بین مردم ایران محبوب است. چقدر این مربی در تصمیم شما برای قبول سرمربیگری تیم ملی بانوان ایران تأثیر داشت؟

ولاسکو در ایتالیا هم بسیار محبوب است و همه او را دوست دارند. من و ولاسکو سال‌ها با هم همکاری داشتیم و ارتباط دوستانه‌ای با هم داریم. برای حضور در ایران هم با ولاسکو مشورت کردم و توصیه او بود که باعث شد پیشنهاد فدراسیون والیبال ایران بپذیرم. ضمن اینکه پس از مشورت با ولاسکو به این نتیجه رسیدم که حضورم در ایران می‌تواند برای تیم ملی بانوان مفید باشد.



گردآوری: گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: khabaronline.ir