سرمربی تيم ملی فوتبال گفت: با تيم ملی ايران می‌ميرم و فكر می‌كنم كه ايران هم با من می ميرد. اگر الان با پرتغال بازی كنيم، مطمئنم دوست دارم ايران برنده شود.
  
ایسنا: كارلوس كی‌روش، درباره برنامه تیم ملی فوتبال اظهار كرد: ما یك كمپ تمرینی پیش رو داریم و آخرین جزئیات درباره بازی با مالدیو را در آن هم هماهنگ می‌كنیم.

وی در پاسخ به این پرسش كه بازیكنان پرسپولیس گفتند كه چرا ما به اردوی تیم ملی دعوت شدیم، ولی خط خوردیم، خاطرنشان كرد: من از انتقاد نمی‌ترسم و اگر باشد می‌توان به آن پاسخ داد، درباره پرسپولیسی‌ها یك اتفاق افتاد و آن‌ها می توانستند تا فینال جام حذفی صعود كنند، این اتفاق می توانست برای سایر تیم‌ها اتفاق بیفتد، ما برای بازیكنان در رقابت‌های لیگ و جام ملت‌ها نظارت داشتیم و همه بازیكنان را زیر نظر گرفتیم و شناختی از كه از بازیكنان داشتیم كافی بود تا لیست را انتخاب كنیم.

وی درباره فرهاد مجیدی كه از تیم ملی خداحافظی كرده، تصریح كرد: درباره مجیدی مباحثی وجود داشت، ما اطلاعاتی كه از فدراسیون گرفتیم، او بازنشستگی‌اش را از تیم ملی به فدراسیون اعلام كرده است، مثل همه بازیكنان در دنیا او هم از فوتبال ملی خداحافظی كرده است. من دوست ندارم به طور انفرادی درباره بازیكنان صحبت كنم.

كی‌روش درباره تفاوت علی كریمی و فرهاد مجیدی گفت: كریمی خودش اظهار تمایل كرده بود كه در تیم ملی بازی كند. ما لیست 30 نفره‌ای را در اختیار داریم. تیم ملی مانند خانه ای است كه در و پنجره ندارد. فلسفه من در 16 سال گذشته این بوده كه برای تیم ملی در و پنجره‌ای وجود ندارد و بازیكنان هر زمانی فرصت آمدن به این خانه و بیرون رفتن از آن را دارند. ما به هیچ كس تضمینی ندادیم كه در لیست ما به طور قطعی حضور داشته باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این پرسش كه تكلیف دستیار ایرانی تیم ملی چه شد؟ خاطر نشان كرد: ساختار كادر فنی مشخص است، ما دستیارانی در داخل زمین و كسانی را در خارج از زمین داریم. در داخل زمین با مربی دروازه‌بان‌ها ، بدنساز و دستیار كار می‌كنم. زمانی كه به ایران آمدم، متوجه شدم كه یكی از بازیكنان سابقم در ایران كار می‌كند و می‌تواند به ما كمك كند. وقتی در كشوری كار كنی كه فرهنگ و زبان متفاوتی با تو داشته باشد، حضور یك فردی كه با این شرایط آشنا است، می‌تواند كمك كند.

وی درباره وضعیت بابازاده، مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی یادآور شد: این سوال سختی برای من بود، بابازاده قرار بود با فدراسیون توافقی داشته باشد كه نشد. ما خواستیم كه همكاری كنیم، ولی چون این توافق صورت نگرفت، باید مربی دروازه‌بان‌های دیگری برای پایه در نظر بگیریم، ولی فعلا مربی دروازه‌بان‌های ایرانی در اختیار نداریم.

كارلوس كی‌روش در پاسخ به این سوال كه در حال حاضر چقدر ایران را دوست دارد؟ گفت: با تیم ملی ایران می‌میرم و فكر می‌كنم كه ایران هم با من می میرد. اگر الان با پرتغال بازی كنیم، مطمئنم دوست دارم ایران برنده شود.

سرمربی تیم ملی در پاسخ به این سوال كه بهترین تیم ایران در حال حاضر چه تیمی است؟ گفت: تیم خودم، تیم ملی ایران.

وی همچنین درباره این كه بهترین مربی و بازیكن جهان از نظر او چه كسانی هستند، گفت: من شش سال با فرگوسن كار كرده‌ام، اما مربیان بزرگی هم در دنیا هستند. فكر می‌كنم مسی بهترین بازیكن جهان است.

 
 
گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع: isna.ir
 
مطالب داغ ورزشی:
کنایه فردوسی‌پور به معاون اول احمدی‌نژاد  
فردوسی پور را رنگی و سیاسی نکنیم
فوتبالیست‌های عشق ماشین !
خبری که سپاهان را لرزاند
رایان گیگز از انگلستان فرار کرد