دروازه بان تیم فوتبال روبین کازان روسیه گفت: «تصمیم فدراسیون مبنی بر ممنوع شدن حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ ایران بسیار عالی بود و حرف نداشت.»

 


فارس: علیرضا حقیقی در خصوص آخرین شرایطش در روبین کازان روسیه گفت: «هر روز که می‌گذرد تجربه گرانبهایی از مربیان خوب و مجرب روسیه‌ای به دست می‌آورم. برنامه تمرینی 6 هفته‌ای دارم و آن را ریز به ریز و تحت مراقبت‌های ویژه انجام می‌دهم. در چند بازی گذشته روی نیمکت روبین کازان نشستم و با شرایط بازی در ورزشگاه‌های روسیه آشنا شدم. هر روز که می‌گذرد یک پله بالاتر می‌روم.»
وی در خصوص برنامه‌های روبین کازان برای فصل آینده عنوان کرد: «لیگ قهرمانان اروپا را از دست دادیم اما برنامه داریم تا با قهرمانی در جام حذفی راهی لیگ اروپا شویم.»
حقیقی در خصوص منع حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر و لیگ یک گفت: «باید دنبال بستری باشیم تا میانگین سنی دروازه‌بانان فوتبال ایران پایین بیاید که خوشبختانه این اتفاق افتاده است. نباید نگاه کنیم که اگر دروازه‌بانان خارجی به فوتبال ما نیایند چند باشگاه دچار مشکل می‌شوند بلکه باید نگاه کلی داشته باشیم تا به فوتبال‌مان کمک شود.»
دروازه‌بان پیشین پرسپولیس خاطرنشان کرد: «از تصمیم فدراسیون حمایت می‌کنم چون بستر سازی خوبی برای آینده است. دروازه بانی پست کوچکی نیست و باید همیشه پاسخگوی خیلی از مسائل باشد. اگر بتوانیم در بین 18 تیم 3 یا 4 دروازه‌بان خوب داشته باشیم که در حد ملی باشند، برای فوتبال ما غنیمت است. ما نمی‌توانیم 18 دروازه‌بان ملی داشته باشیم. اگر ورود دروازه‌بانان خارجی به فوتبال ایران آزاد شود جوانترها نمی‌توانند در ترکیب تیم‌های مختلف به میدان بروند.»
حقیقی یادآور شد: «تصمیمی که فدراسیون در یکی دو سال گذشته مبنی بر ممنوعیت استفاده از دروازه‌بانان خارجی گرفت، به نفع فوتبال ما شد. شما ببینید چه دروازه بانان جوانی به کی‌روش معرفی شده‌اند، پس این کار فدراسیون حرف نداشت و باید از آن حمایت کرد. اگر دروازه‌بانان خارجی اجازه حضور در فوتبال ما پیدا کنند به نظر شما دروازه‌بانان درجه یک یا دو به فوتبال ما می‌آیند؟ این تصمیم فدراسیون کمک بزرگی به فوتبال ایران است و در نهایت باعث می‌شود در آینده جوانانی را در فوتبال‌مان داشته باشیم که سنگربانان مطمئن برای تیم ملی ما باشند.»
حقیقی در ادامه درباره شرایط تیم ملی و دیدار 14 خرداد با ازبکستان گفت: «خیلی آماده و تشنه کمک به تیم ملی هستم. باید ازبکستان را شکست دهیم و استارت خوبی بزنیم. امیدوارم با تدابیر فدراسیون شرایط خوبی برای کی‌روش مهیا کند تا او بتواند خواسته‌ها را در تیم ملی پیاده کند.»
وی درباره شکست پرسپولیس مقابل الهلال عربستان گفت: «متاسفانه این اتفاق روز تولدم افتاد. وقتی سر تمرین بودم نتیجه این بازی را متوجه شدم. هر چه سعی کردم موفق نشدم صحنه‌های بازی را ببینم اما باخت مقابل 80 هزار هوادار پرسپولیس من را ناراحت کرد. حرف زدن در حال حاضر و در این شرایط به پرسپولیس ضربه می‌زند. از همه بزرگترها و پیشکسوتان که خاک پای آنها هستم می‌خواهم در این شرایط سکوت کنند و از هر گونه مصاحبه‌‌ای که به تیم ضربه می‌زند خودداری کنند چون من روزهای آفتابی و تاریک پرسپولیس را حس کرده‌ام و در این شرایط سکوت و طعنه نزدن بیشتر می‌تواند به تیم کمک کند.»
 

گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
www.seemorgh.com/sport
منبع:farsnews.com

مطالب داغ ورزشی:
کاریکاتور: فرگوسن به دنبال بازگرداندن ستاره های قدیمی
عکس/زین الدین زیدان در نوجوانی
توجیه جالب معمارزاده در علت دریافت گل اول از ملوانی ها
جیره غذایی در پرسپولیس قطع شد؟
سومین توپ طلای پیاپی برای مسی:ثبت نام در تاریخ!