سرمربی سابق بایرن مونیخ پیشنهاد اغوا کننده گوانگژو را رد کرد
سرمربی سوئیسی سابق بایرن مونیخ عنوان کرد پیشنهاد اغوا کننده گوانگژو را رد کرده است تا جانشین اسکولاری نشود.

باشگاه گوانگژو(Guangzhou Evergrande) که با پرداخت ارقام غیر معقول توانسته چندین بازیکن گران قیمت را به لیگ چین بیاورد، با هدایت اسکولاری(Luiz Felipe Scolari) توانست به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا برسد. اکنون اوتمار هیتسفیلد(Ottmar Hitzfeld) سرمربی سابق بایرن مونیخ(Bayern Munich) عنوان کرد: چندی پیش پیشنهاد اغوا کننده گوانگژو را رد کرده است.

او درباره این موضوع گفت:‌ اگر پیشنهاد آن‌ها را قبول می‌کردم در طول یک سال بیش از سه سال کار در تیم‌های اروپایی پول درمی‌آوردم. آن‌ها در طول سال دوم به من 4 برابر مبلغی که از بایرن مونیخ می‌گرفتم پیشنهاد دادند؛ یک پیشنهاد کاملا اغوا کننده. ولی من این پیشنهاد را رد کردم چرا که حضور در چین باعث می‌شود از خانواده‌ام دور باشم و من نمی‌خواستم به قیمت پول از خانواده‌ام دور باشم.

او ادامه داد: به خودم گفتم که به همسر و فرزندانم قول دادم که در کنارشان باشم و زندگی بدون دردسر را تجربه کنم.

اوتمار هیتسفیلد یکی از موفق‌ترین مربیان فوتبال است. او دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا با بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند(Borussia Dortmund) شده است. همچنین 7 قهرمانی بوندسلیگا را نیز در کارنامه خود دارد. او همراه سوئیس در دو جام جهانی 2010 و 2014 حاضر بود و بعد از جام جهانی 2014 از مربیگری خداحافظی کرد.

گوانگژو سال 2015 اسکولاری را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کرد و با این مربی به قهرمانی در لیگ چین و لیگ قهرمانان آسیا دست یافت ولی امسال شروع ضعیفی در لیگ قهرمانان داشته است.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir