تعلیق سفیر صلحی ماریا شاراپووا
سازمان ملل سفیر صلحی ماریا شاراپووا را به دلیل مثبت شدن تست دوپینگ تعلیق کرد.

شاراپووای 28 ساله از سال 2007 تاکنون با برنامه توسعه VN همکاری می‌کرد. بعد از مثبت شدن تست دوپینگ او به دلیل مصرف ملدونیوم سازمان ملل فعالیت او به عنوان سفیر صلح را تعلیق کرده است.

سخنگوی برنامه توسعه سازمان ملل در این باره گفت: UNPP خوشحال است که تاکنون از حمایت شاراپووا برخوردار بوده است. با این حال با توجه به اخبار اخیر مربوط به خانم شاراپووا ما او را تعلیق کردیم تا بررسی‌ها درباره مشکل او انجام شود.

افرادی که سفیر صلح سازمان ملل می‌شوند غالبا افرادی سرشناس در حرفه خود هستند که به کشورهای در حال توسعه سفر می‌کنند و به برنامه توسعه UN کمک می‌کنند. دروگبا(Didier Drogba)، زین‌الدین زیدان(Zinedine Zidane) و رونالدو(Cristiano Ronaldo) نیز دیگر سفیران صلح از دنیای ورزش هستند.

در هفته‌های اخیر تعدادی از اسپانسرهای شاراپووا نیز تصمیم گرفتند که قرارداد خود را با او لغو کنند. ملدونیوم از اول ژانویه ممنوع شده است. این ماده برابر بیماری‌های قلبی تجویز می‌شود. با این حال ورزشکاران برای افزایش کارآیی و بهبود ریکاوری در آن استفاده می‌کنند.

شاراپووا اعلام کرده است که این ماده را با تجویز پزشک دریافت کرده است. او بعد از اعتراف به دوپینگ خود، گفت: من اشتباه بزرگی کردم و طرفدارانم را ناراحت کردم.


گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع:isna.ir