آغاز تلاش پاری سن ژرمن برای جذب رونالدو
پس از انتشار خبرهایی درباره رونالدو که اعلام شد قصد دارد بزوی رئال مادرید را ترک کند, حالا تیم پاری سن ژرمن برای مذاکره با این بازیکن آماده می شود!

رونالدو به پاری سن ژرمن می رود؟

مسئولان باشگاه پاری‌سن‌ژرمن قصد دارند دوباره برای محقق كردن رؤیای چند ساله‌شان خیز بردارند. آنها دوباره برای به خدمت گرفتن كریستیانو رونالدو آستین بالا زده‌اند. اخیراً گزارش‌هایی در مورد اینكه ستاره پرتغالی رئال سه پیشنهاد بزرگ و مهم را روی میز می‌بیند، منتشر شد و حالا ال‌كنفیدنسیال در گزارش خود از نام یكی از مشتریان پروپاقرص كریس پرده برداشته: بله همان‌طور كه حدس می‌زنید، بحث پاری سن ژرمن در میان است!

مدیران این باشگاه پاریسی بعد از به خدمت گرفتن نیمار و ‌امباپه در بازار تابستانی گذشته، حالا مطمئنند كه می‌توانند كریستیانو رونالدو را با پروژه ورزشی وسوسه‌كننده‌شان، برای انتقال به پاریس متقاعد كنند.

پیشنهاد و تلاش آنها برای خرید كریستیانو رونالدو بازتاب و عواقب زیادی در سیاست‌های فروش این باشگاه فرانسوی دارد. آنها بعد از پرداخت هزینه‌های سرسام‌آور برای خرید بازیكنان مدنظرشان در تابستان گذشته و البته تابستان پیش‌رو كه برای خرید و مال خود كردن دائمی ‌امباپه گام خواهند برداشت، باید خیلی سریع به فروش بازیكن روی بیاورند و در حدود70 میلیون یورو بازیكن بفروشند تا بتوانند قوانین فیرپلی مالی یوفا را رعایت كنند. از همین‌رو برای فروش گونسالو گوئدس (كه قیمتش 40 میلیون یورو است) و عملكرد خیره‌كننده‌ای که در والنسیا داشته، خیز برداشته‌اند. آنها یك سال پیش گوئدس را با پرداخت 30 میلیون یورو از بنفیكا خریداری كرده بودند.

اما آنچه مسلم است این كه پروسه خرید كریستیانو رونالدو شباهت چندانی به خرید نیمار نخواهد داشت. چراكه مبلغ ذكر شده در بند جدایی زودهنگام كریس از رئال‌مادرید به مراتب بیشتر از مبلغ نیمار در قراردادش با بارساست: 1000 میلیون یورو در مقابل 222 میلیون یوروی قرارداد نیمار با بارسا.

پرداخت چنین رقمی برای هیچ تیمی امكان‌پذیر نیست و از همین‌رو بعید است كه كریس با پروسه‌ای مشابه با نیمار به پاریس منتقل شود. به همین خاطر باید مذاكرات را به شیوه دیگری پیش برد و با توجه به سرسختی رئالی‌ها در فروش ستاره پرتغالی‌شان، قطعاً مسئولان باشگاه پاریسی كار خیلی سختی برای محقق كردن رؤیای‌شان پیش‌رو خواهند داشت.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی