اسطوره فوتبال آلمان نابینا شد!
فرانس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان بینایی یکی از چشمانش را از دست داد

بکن باوئر و از دست دادن بینایی چشم راستش

فرانس بکن باوئر، اسطوره فوتبال آلمان که تجربه قهرمانی در جام جهانی 1974 به عنوان بازیکن و جام جهانی 1990 به عنوان سرمربی را دارد، مدتهاست که در محافل عمومی دیده نمی شود. دلیل غیبت او در مراسمهای مختلف مشکلات سلامتی اش است.

روز جمعه او استثنائا در یک رویداد خیریه گلف در منطقه باواریا حضور یافت و در جریان آن اعلام کرد که اخیرا دچار انفارکتوس حاد چشمی شده و به همین خاطر عملا بینایی یکی از چشمانش را از دست داده است.

بکن باوئر اخیرا به یک کلینیک ویژه رفته بود و در آنجا تشخیص دادند که چشم راست او دچار مشکل شده است. خود او دراین باره گفته:« مدتها بود که از نظر سلامتی با مشکلاتی روبرو شده بودم. این را همه می دانند. اخیرا به یک کلینیک ویژه رفته بودم. چون چشم راستم از نظر گردش خون دچار مشکل شده بود و همین باعث وقوع انفارکتوس حاد دراین چشمم شده است. الان تقریبا با چشم راستم چیزی نمی بینم.»

البته او با این وجود همچنان شوخ و خندان بود و ادامه داد:« من را ببخشید اگر شما را نمی بینم و گاهی به برخی برخورد می کنم.»

انفارکتوس حاد چشمی زمانی رخ می دهد که آمبولی از حفره های قلب خارج شده و از طریق گردش خون، عروق مرکزی شبکیه را مسدود می کند و بدین ترتیب چشم فرد بینایی اش را به صورت ناگهان از دست می دهد. در بدترین حالت ممکن است فرد به طور کامل بینایی اش را از دست بدهد.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: footballi.net