تاریخ دربی استقلال و پرسپولیس در هفته چهارم لیگ
تاریخ برگزاری بازی دربی بین استقلال و پرسپولیس هنوز قطعی نشده است

 دربی تهران، ۲۹ شهریور یا ۵ مهر؟

سوت استارت لیگ برتر از پنج‌شنبه هفته آینده به صدا درمی‌آید تا تنور فوتبال باشگاهی کشورمان گرم شود. در این میان نکته جالب‌توجه، زمان برگزاری جدال رفت استقلال و پرسپولیس است؛ مسابقه‌ای که تاریخ آن معمولاً در هر فصلی کلی حرف و حدیث درست می‌کند و عادت نکرده‌ایم ابتدای هر فصل خیلی عادی و مثل اغلب کشور‌های دنیا تاریخ برگزاری مسابقات را در اختیار داشته باشیم!

۲ راهی مهر یا شهریور
هرچند یکسری شایعات در فضای مجازی پیرامون برگزاری جدال سرخابی‌ها حد فاصل پنجم تا دوازدهم مهر به گوش می‌رسد، ولی شنیده‌ها حکایت از آن دارد که احتمال رویارویی استقلال و پرسپولیس در روز‌های ۲۹ شهریور یا پنجم مهر (که هر دو تاریخ هم جمعه هستند) بیشتر از سایر ایام است. هفته اول که در روز‌های سی‌ویکم مرداد و اول شهریور برگزار می‌شود و هفته دوم هم طی روز‌های هفتم و هشتم شهریور انجام خواهد شد.
اردوی تیم ملی از دهم شهریور آغاز می‌شود و ملی‌پوشان تا ۱۹ شهریور در اختیار مارک ویلموتس هستند بنابراین در آن تاریخ خبری از لیگ نخواهد بود. اگر همه چیز طبق روال جلو برود هفته سوم باید ۲۲ شهریور برگزار شود و در روز جمعه ۲۹ شهریور شاهد تقابل استقلال و پرسپولیس باشیم اما...


ترافیک جمعه آخر تابستان
اگر قرار باشد شهرآورد روز ۲۹ شهریور برگزار شود، پلیس اوقات بسیار شلوغی را سپری خواهد کرد، چون سفر‌های تابستانی در ۵ روز پایانی این فصل به اوج خودش می‌رسد و قطعاً جمعه آخر تابستان اغلب مأموران نیروی انتظامی درگیر نظم‌دهی به جاده‌ها و تأمین امنیت شهر‌ها هستند. از سوی دیگر ۳۱ شهریور رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در تمام استان‌ها برگزار می‌شود و همین مسئله وظیفه پلیس را سنگین‌تر می‌کند.

روی همین اصل شایعه شده که شاید هفته چهارم لیگ برتر یا حداقل بازی استقلال- پرسپولیس یک هفته به تعویق افتاده و پنجم مهر برگزار شود. قرار شده تصمیم نهایی در این رابطه طی ۳، ۴ روز اخیر اتخاذ شود.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی