روزگار ناخوش مهدی رحمتی در شهر خودرو
مهدی رحمتی گلر با تجربه تیم مشهدی برخلاف انتظارها عملکرد ضعیفی در ترکیب این تیم داشته و در دو بازی روی اشتباهات فاحشش امتیاز از تیم خود گرفته است

بررسی عملکرد پراشتباه گلر باتجربه در ترکیب تیم مشهدی

یکی از نقل و انتقالات پر سرو صدای پنجره تابستانی، جدایی مهدی رحمتی از استقلال و پیوستنش به شهر خودرو بود. رحمتی که کاپیتان استقلال و قدیمی‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شد جایگاه مهمی در جمع آبی‌پوشان داشت و کسی باورش نمی‌شد به این راحتی از تیم جدا شده و راهی تیم دیگری شود ولی فشار اعتراضات و دودستگی‌های ایجاد شده درون باشگاه باعث شد او عطای موقعیت خوبش در استقلال را به لایقش بخشیده و در تیمی کم سرو صدا تر و کم حاشیه‌تر سال‌های پایانی فوتبالش را پشت سر بگذارد.

شهر خودرو با هدایت گل‌محمدی فصل قبل از بهترین تیم‌های لیگ برتر بود که تا هفته‌های پایانی توانست در کورس قهرمانی بالای جدول باشد و در نهایت هم موفق به گرفتن سهمیه شد و حالا با جذب بازیکنان اسم و رسم‌دار مثل سروش رفیعی، روح‌الله باقری و فرشاد محمدی‌مهر عزم خود را برای حضور پررنگ‌تر در کورس قهرمانی فصل جدید جزم کرده و جذب رحمتی در این میان پررنگ‌تر از سایر نفرات نشان از برنامه‌های بلند پروازانه باشگاه مشهدی داشت.

در حالیکه همه منتظر درخشش رحمتی در ترکیب شهر خودرو بودند و گمان می‌رفت انگیزه‌های او برای اثبات توانایی‌های خودش و البته اشتباه استقلالی‌ها به خاطر از دست دادنش باعث می‌شود شهر خودرو در لیگ نوزدهم از چهارچوب دروازه خیالش راحت باشد و اتفاقا عملکرد درخشان او در دیدار هفته نخست مقابل تیم سابقش پیکان این اطمینان را بیشتر کرد ولی رفته رفته شاهد عملکرد ضعیف و عجیبی از رحمتی بودیم که در طول سالیان حضورش در لیگ برتر کمتر از او شاهد بودیم.

رحمتی در هفته دوم رقابت‌ها مقابل شاهین شهرداری گل عجیب و بدی از حسین مالکی خورد که البته به دلیل برتری 2-1 شهر خودرو خیلی مورد بحث و توجه قرار نگرفت و به نوعی اشتباه رحمتی در پیروزی تیمش گم شد.

 در هفته سوم مقابل ماشین‌سازی دروازه شهر خودرو خیلی تهدید نشد و چند موقعیت ایجاد شده هم با واکنش‌های به موقع رحمتی همراه بود تا این بازیکن دومین کلین شیت خودش را تجربه کند و این طور به نظر برسد که گل خورده در بازی با شاهین یک اتفاق بوده و اوضاع شهرخودرو در دروازه با گلر باتجربه‌اش خوب است.

رحمتی در هفته چهارم هم در شرایطی که بازی شهر خودرو با فولاد در حال اتمام با تساوی بدون گل بود، گل بدی از لوسیانو پریرا دریافت کرد و عبور توپ از بین پاهایش نخستین شکست فصل پدیده را رقم زد.

 این شرایط رحمتی را زیر تیغ تیز انتقادات برد و در شرایطی که عملکرد ضعیف حسینی در دروازه استقلال می‌توانست نام رحمتی را دوباره زنده کند و هواداران استقلال به این نتیجه برسند که از دست دادن کاپیتان تیمشان اشتباه بزرگی بود، رحمتی با عملکردش اجازه چنین نتیجه‌گیری‌ای را نمی‌داد.

و در نهایت در هفته پنجم رقابت‌ها بود که رحمتی نشان داد قصد دارد همچنان به اشتباهاتش ادامه داده و اثری از آن رحمتی مقتدر و کم اشتباه درون دروازه را که در سالیان متمادی از او به خاطر داشتیم به نمایش نگذارد.

رحمتی علاوه بر بازی پر اشتباهی که داشت و چند اشتباه فاحشش در طول بازی که با کم دقتی مهاجمان نفت مسجد سلیمان از دست رفت، گل بدی هم از محمد ابراهیمی خورد تا 2 امتیاز دیگر برای شاگردان یحیی از دست برود و این تیم صدرجدول را به رقبا واگذار کند.

رحمتی بدون شک از بهترین گلر‌های چند دهه اخیر فوتبال ماست که در سالیان حضورش در سطح اول فوتبال توانمندی‌های خودش را بارها در تیم‌های مختلف باشگاهی و تیم ملی نشان داده و شکی در سطح فنی او نیست. وی که به دلیل تصمیم اشتباهش حضور در جام جهانی 2014 را از دست داد ادعا می‌کرد یک روز بالاخره بازی در جام جهانی را تجربه می‌کند و حتی وقتی دید در تیم جام جهانی 2018 جایی ندارد عنوان کرد هنوز پیر نشده و می‌تواند رویایش را در 2022 قطر دنبال کند ولی چیزی که این روزها از او می‌بینیم یک گلر بی‌انگیزه و بی‌روحیه است که ظاهراً فکرش هنوز پیش استقلال است و نمی‌تواند روی کارش در شهر خودرو تمرکز کند و این موضوع دیر یا زود به اعتبار سالیان طولانی حضورش در فوتبال ضربه می‌زند و مشخص نیست با ادامه این وضعیت یحیی گل‌محمدی تا چه زمانی او و اشتباهاتش را تحمل می‌کند. شهر خودرو محمدحسین اکبرمنادی را هم روی نیمکت دارد که از گلرهای خوب است و عملکرد خوبی در سایپا داشته و منتظر فرصتی برای اثبات توانایی‌هایش است.



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: ilna.ir