پشت پرده قطع ناگهانی رابطه ایوانکوویچ با فدراسیون فوتبال لو رفت
برانکو ایوانکوویچ ناگهان تصمیم گرفت که مذاکرات خود برای حضور در تیم ملی ایران را متوقف کند

چرا برانکو پیشنهاد ایران را نپذیرفت

روز گذشته امیرمهدی علوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در لابه‌لای حرف‌های خود درباره تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی، نکته‌ای گفت که به آن کمتر توجه شد. علوی گفت: «برانکو بود که مذاکرات را با ایران قطع کرد.»

اما چرا برانکو ایوانکوویچ که علاقه دارد روی نیمکت تیم ملی بنشیند و به آرزوی بزرگش برسد، مذاکراتش را با فدراسیون فوتبال قطع کرده است؟ آیا اتفاقی در پشت پرده افتاده است؟ روز گذشته یک منبع خبری در فدراسیون فوتبال خیلی شفاف پاسخ این سؤال‌مان را داد: «بله، اتفاقی افتاده است.»

ماجرا از این قرار است که اخیراً فدراسیون فوتبال نماینده خود را به کرواسی می‌فرستد تا رودررو با برانکو ایوانکوویچ گفتگو و توافق کند. در جریان مذاکرات برانکو رقم خود را برای حضور در تیم ملی بیان می‌کند: «۱/۵ میلیون یورو برای هر سال می‌خواهم.» او که کاملاً اطلاع دارد ویلموتس و کادرش برای حضور در تهران چه رقمی بسته بودند، این رقم را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید این کف رقم است. به برانکو اطلاع داده بودند ویلموتس و کادرش برای یک سال قراردادی به ارزش ۲/۶ میلیون یورو امضا کرده‌اند.

وقتی رقم درخواستی برانکو که به گوش اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال می‌رسد جا می‌خورند. اعضا می‌گویند: «این رقم نامعقول است. از این پول‌ها نداریم به او بدهیم.» بنابراین بعد از بررسی موضوع، پیام تازه‌ای به ایوانکوویچ ارسال می‌شود: «نهایت رقمی که می‌توانیم به شما بدهیم ۵۰۰ هزار یورو است.»، اما فدراسیون فوتبال آپشن‌هایی به برانکو پیشنهاد می‌دهد. آپشن‌هایی که رقم قرارداد را تا نزدیک یک میلیون یورو می‌رساند.

بخشی از آپشن‌ها همان پاداش صعود به مرحله دوم مقدماتی و بعد صعود به جام جهانی است. برانکو که پیشنهاد را می‌گیرد شاکی می‌شود و غرولند می‌کند که «من در پرسپولیس میلیون دلاری قرارداد داشتم، برای تیم ملی قرارداد ۵۰۰ هزار یورویی امضا کنم؟! چرا باید چنین قراردادی امضا کنم؟» از طرفی او به وضعیت تیم ملی اشاره می‌کند و می‌گوید: «غیرعادی است.» حالا چرا برای این شرایط غیرعادی و این‌همه فشار و استرس باید رقم ۵۰۰ هزار یورو شود؟

یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال توضیح داد: «از نظر هیئت‌رئیسه اولاً قرارداد باشگاهی با تیم ملی فرق دارد. اینجا تیم ملی است. خیلی‌ها دوست دارند روی نیمکت آن بنشینند. از طرفی حجم کار در تیم ملی با باشگاهی قابل مقایسه نیست. همین حالا هم قرارداد مربیان باشگاهی از ملی بیشتر است.»

اتفاق دیگری هم در این بین می‌افتد. برای برانکو پیامی می‌فرستند که ۵۰ درصد از رقم طلب خود را به پرسپولیس تخفیف بدهد و روی نیمکت ایران بنشیند. اینکه چنین پیامی را فدراسیون، وزارت ورزش یا پرسپولیس فرستاده، هنوز مشخص نیست، اما هرچه بوده، بدجور کام برانکو را تلخ کرده است. این دو اتفاق باعث شد او تصمیم بگیرد به طور کامل مذاکرات با فدراسیون فوتبال را قطع کند و دیگر جواب هیچ‌کس را ندهد.

روز چهارشنبه گذشته بود که فدراسیون فوتبال اعلام کرد برانکو نه، یک ایرانی روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. در همین ارتباط اما خبری گرفتیم که متفاوت‌تر از این است. باخبر شدیم تأکید وزارت ورزش همچنان حضور برانکو ایوانکوویچ است و به فدراسیون گفته بسته جدیدی برای پیشنهاد به برانکو آماده کند. آن مسئول فدراسیون در این باره می‌گوید: «فدراسیون فعلاً روی حرف خود ایستاده و می‌گوید بیشتر از ۵۰۰ هزار یورو نمی‌دهد. از طرفی مشکل برانکو و پرسپولیس حل نشده، اما تأکید وزارت ورزش حضور برانکو است منتها بعید است این اتفاق بیفتد و داخل فدراسیون پیش‌بینی خود ما این است که یک ایرانی جانشین ویلموتس می‌شود.»



گردآوری:گروه ورزش سیمرغ
seemorgh.com/sport
منبع: خبرورزشی